1

“عمو پورنگ” که با کلید دروغ رفته بود نوروز ۹۴ بازخواهد گشت

سینماژورنال/جواد محرمی: چند ماه قبل کلید بزرگی که روی آن نوشته شده بود “دروغ” کار دست عموپورنگ و برنامه اش داد چرا که کلید نشانه انتخاباتی دولت یازدهم بود و شائبه القای دروغگو بودن کلیدداران به بچه ها را ایجاد می کرد.

به گزارش سینماژورنال در آخرین برنامه “عموپورنگ” با مطرح کردن حدیثی از امام حسن عسگری(ع) با این مضمون که تمام پلیدیها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است و نیز نمایش کلید بزرگی که روی آن کلمه دروغ نوشته شده بود تلاش می شد زشتی دروغ با کمک نمادها به بچه ها آموزش داده شود و همین مسئله و فشارهای متعاقب آن سبب شد تهیه کننده و شخص داریوش فرضیانی (عمو پورنگ) اقدام به توقف برنامه کنند.

البته اشارات سیاسی چیزی بود که بارها در لحن و کلام بسیاری از مجریان صدا و سیما دیده شده بود و برای مثال احسان علیخانی در سالهای استقرار دولت دهم در برنامه “ماه عسل” به شکلی ضمنی و تلویحی جملاتی کنایه وار نسبت به دولت استفاده کرده و البته اتفاقی هم نیفتاده بود اما…

اما هیچ کس فکر نمی کرد نماد انتخاباتی دولت نوظهور یازدهم در ابتدای روی کار آمدنش در یک برنامه پربیننده در تلویزیون مورد استفاده قرار بگیرد و این دولت متهم به دروغگویی شود.

با آنتن خداحافظی می کنیم

البته سازندگان برنامه پس از این اتفاق بارها ربط کلید دروغ برنامه شان با دولت یازدهم و حسن روحانی را تکذیب کردند و داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) با حضور در برنامه زنده شبکه یک سیما درخصوص ماجرای جنجالی کلید دروغ و حواشی آن تاکید کرد که آدم سیاسی نیست و البته تلویحا عمدی بودن استفاده از کلید دروغ را تکذیب کرد اما به هر حال توقف برنامه او شائبه هایی درباره عمدی بودن ماجرا در اذهان ایجاد کرد.

به گزارش سینماژورنال همان زمان مسلم آقاجان‌زاده تهیه کننده برنامه “عموپورنگ” درباره خداحافظي “عمو پورنگ” و دلايل آن گفته بود:  در حقيقت طي روزهای گذشته ما از سوي برخي جريانات سختي‌هاي بسياري كشيديم. مثلا در بحث “كليد” يك سري جريانات به ما حمله كردند در حالي كه ما بارها اعلام كرديم اين ماجرا به هيچ عنوان ربطي به مسائل سياسي نداشته و ندارد.

وی ادامه داده بود: ساخت برنامه براي كودكان به فكر و خلاقيت نياز دارد و در اين رابطه ما به فكر يك يا دو سال استراحت يا خداحافظي براي هميشه هستيم. ما نياز به تجديد قوا داريم و اگر آقاي دارابي موافقت كنند، فعلا با آنتن خداحافظي مي‌كنيم.

عموپورنگ باز می گردد

اما به نظر می رسد که پس از یک سال که از  توقف برنامه این عموی پردرآمد کودکان(!!!) گذشته اوضاع کمی متعادل تر شده و در عید سال 94 کودکان بار دیگر شاهد حضور عموپورنگ خواهند بود.

به گزارش سینماژورنال آن طور که “جام جم” خبر داده تیم سازنده “عمو پورنگ” با طراحی ایده‌های جدید در تلاش هستند تا برنامه جذاب و پرنشاطی برای مخاطبان خود روی آنتن بفرستند.

برنامه ای که البته باز هم کودک محور خواهد بود و این حضور کودکان در سن و سالهای مختلف است که در برنامه دیده خواهد شد.