1

عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان پیش‌روی آنان که علاقه‌ای به ادغامش ندارند⇐ ۱۷میلیارد بودجه سالانه و بیش از ۹میلیارد فقط هزینه‌های پشتیبانی!!!/نزدیک به ۴میلیارد فقط برای جشنواره کوتاه!!/سهم تولید از این بودجه هنگفت به ۲میلیارد هم نرسیده!!!

سینماروزان: بالاخره و بعد از مدتها انجمن سینمای جوانان ایران نیز به شفاف سازی مالی خود پرداخت و در همین اولین شفاف سازی مشخص شد این انجمن فقط برای یک سال اخیر بیش از 17میلیارد بودجه مصوب داشته است!!!

به گزارش سینماروزان اگر میخواهید بدانید این بودجه 17 میلیارد و خرده ای چه شده است باید بدانید بیشترین هزینه کرد انجمن برای جشنواره فیلم کوتاه بوده است؛ جشنواره ای که به مدت 4 روز در آبان ماه برگزار شد 3میلیارد و 750میلیون هزینه اش شده است!!! جالب است که در ریزهزینه های جشنواره می بینیم که هیچ حق نمایشی به صاحبان آثار حاضر در جشنواره پرداخت نشده ولی در مقابل بیش از 350میلیون صرف پذیرایی شده و هزینه های انتشارات و کاتالوگ و ستاد خبری و تبلیغات رویهم به نزدیکی 800میلیون رسیده است!!!

از بودجه 17میلیارد و خرده ای انجمن بیشتر از 9 میلیارد(دقیقا 9میلیارد و 300میلیون) صرف هزینه های پشتیبانی انجمن شده است!! آیا کسی میداند هزینه پشتیبانی یعنی چه؟؟ و چقدر از این 9میلیارد و خرده ای صرف امتداد حیات ساختار بوروکراتیک انجمن شده است؟؟

حالا درنظر بگیرید که کل پرداختیهای انجمن بابت تولید فیلمهای کوتاه حرفه ای و آماتور به 2میلیارد هم نرسیده است!!

در روالی که از بودجه 17میلیاردی، 2میلیاردش هم صرف حمایت از تولید نمیشود چه اصراری است به ادامه حیات انجمن سینمای جوان! میتوان همان دو میلیارد را از ساختاری دیگر به تولید تزریق کرد و 15 میلیارد صرفه جویی نمود در هزینه ها! این طور نیست؟

برای دیدن ریزعملکرد مالی انجمن سینمای جوان اینجا را ببینید.