1

“عمار” هم بين‌المللش را به بهار برد

سینماژورنال: در حالی که از سال گذشته بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به دومین ماه از فصل بهار منتقل شده و اولین دوره مستقل آن نیز اردیبهشت 94 برگزار شد دست اندرکاران جشنواره عمار هم بین الملل خود را به بهار منتقل کردند.

به گزارش سینماژورنال در نشست خبری جشنواره عمار نادر طالب‌زاده دبیر جشنواره با اشاره به استقبال بی‌نظیر فیلمسازان خارجی در بخش بین‌الملل این جشنواره گفت: همانطور که مستحضرید سال پیش 900 اثر توسط مستندسازان خارجی در بخش بین‌الملل به دست ما رسید در حالی که امسال این تعداد به 3 هزار آثار رسیده است. باید توجه داشت که این بخش در جشنواره عمار بسیار جدی گرفته شده که لحن متفاوت در دعوتنامه این جشنواره نیز مصداقی بر این ادعاست.

وی ادامه داد: براساس این استقبال بی‌نظیر و برای بررسی تک به تک همه این 3 هزار اثر بخش بین‌الملل امسال در اوایل بهار و با حضور بیش از 3 هزار اثر برگزار خواهد شد.

اینکه جشنواره عمار که از بدو راه اندازی سعی کرده هدف گذاری خود را توجه به آثاری بگذارد که در دیگر جشنواره های وطنی به آنها توجه نمیشود هم درست در امتداد جشنواره فجر بخش بین الملل خود را به فصل بهار منتقل کرده هم نکته جالب توجهی به نظر می رسد.