1

علی سرتیپی: مردم غير از ماه رمضان در سانس‌هاي نيمه‌شب به سينما نمي‌روند/امتداد طرح اكران سينما در سانس‌هاي نيمه‌شب اشتباه است

سینماژورنال: استقبال مخاطبان از طرح “افطار تا سحر” در ماه مبارک رمضان سبب ساز آن شده است که برخی سینماگران از تسری دادن این طرح به کل ایام سال صحبت کنند.

به گزارش سینماژورنال این موضوع هرچند فقط در حد یک طرح است و نیاز به تاییدیه نیروی انتظامی دارد اما همین طرح هم به اندازه کافی مخالف دارد.

از جمله این مخالفان علی سرتیپی پخش کننده سرشناس وطنی و مدیرعامل شرکت فیلمیران است. سرتیپی در گفتگو با “اعتماد” با بیان اینکه در ماه رمضان چون مردم سعی می کنند در ساعات بعد از افطار از خانه بیرون بیایند این طرح کارآیی دارد از عدم موفقیت طرح در دیگر ماههای سال سخن گفته است.

سینماژورنال متن کامل گفته های سرتیپی را ارائه می کند:

شرايط زندگي مردم در ماه رمضان متفاوت است

به نظر من امتداد طرح اكران سينما در سانس‌هاي نيمه‌شب اشتباه است. اگر اين طرح در ماه مبارك رمضان با موفقيت روبه‌رو شد، دليل نمي‌شود كه باقي ايام سال هم موفق باشد. شرايط زندگي مردم در ماه رمضان متفاوت است، روزه‌داران روزها را در خانه به سر مي‌برند و بعد از افطار از خانه بيرون مي‌آيند و تا نيمه شب به گردش و تفريح در شهر مشغول‌اند.

اجرای طرح بعد از ماه رمضان موفق نبود

شهر در شب‌هاي ماه مبارك رمضان زنده و پوياست و سالن‌هاي سينما هم شلوغ مي‌شود و از طرح اكران نيمه‌شب استقبال مي‌كنند. امسال پس از پايان ماه ‌رمضان اين طرح در چند سينما ادامه پيدا كرد كه اگر با استقبال روبه‌رو شد، مداوم شود، اما استقبالي كه از اين سينماها شد زمين تا آسمان با ايام رمضان تفاوت داشت، به همين دليل سينماها هم اين طرح را متوقف كردند.

پردیس کوروش و چند پردیس دیگر طرح را ادامه دادند اما از آن استقبال نشد

ما متوجه شديم كه مردم غير از ماه رمضان در سانس‌هاي نيمه‌شب به سينما نمي‌روند. مثلا سينما كوروش، پرديس آزادي، پرديس ملت و شكوفه اين طرح را ادامه دادند اما از آنها استقبال نشد. اگر مردم از طرح اكران فيلم‌ها در نيمه‌شب استقبال كنند، قطعا سينماداران هم فيلم‌ها را در نيمه شب اكران مي‌كنند. البته شايد با اجراي مداوم اكران سينما در نيمه‌شب مردم به اين طرح عادت كنند و به آن اقبال نشان دهند.

تعداد اقشاري كه سينما را در سانس‌هاي نيمه شب انتخاب مي‌كنند آنقدر زياد نيست كه بتوان روي‌ آنها حساب كرد

به نظر من روي اين طرح بايد بيشتر کارشناسي شود و ابعاد مختلف آن را در نظر گرفت. پيشنهاد اين طرح از سوي سازمان سينمايي بود، اين نهاد استقبال مردم را در ماه رمضان ديد و فكر كرد باقي ايام سال هم به همين شكل است و اين مي‌تواند به براي گردش مالي سينما سود آور باشد. در حالي كه ما سينماداران چون در بطن كار هستيم، چنين نظري نداريم. من فكر مي‌كنم تعداد اقشاري كه سينما را در سانس‌هاي نيمه شب انتخاب مي‌كنند آنقدر زياد نيست كه بتوان روي‌ آنها حساب كرد و درب سالن‌هاي سينما را در شب بازگذاشت. استقبال اين تعداد محدود در گردش مالي سينما تاثير چنداني ندارد.