1

علیرغم حذف فیلمهای آقازادگان سیاسی چپ و راست⇐یک آقازاده اقتصادی با داستانی تکراری از روابط انسانی در زمان جنگ، وارد جشنواره شد⇔این آقازاده پیشتر سرمایه‌گزاری بیش از ۵ فیلم را برعهده داشته؛ از محصولات اخیر فرمان‌آرا تا فیلمی به کارگردانی خالق «سربداران»، فیلم تاریخ یک مجله سینمایی(!!) و…

سینماروزان: «اردک لی» به تهیه کنندگی علی آقازاده الیاس حضرتی اصلاح طلب و «شاه کش» به تهیه کنندگی عباس آقازاده الیاس نادران اصولگرا از جمله محصولات سال اخیر آقازادگان سینمایی بودند که هیأت انتخاب جشنواره ُسی و ششم فجر آنها را حائز شرکت تشخیص نداد.

به گزارش سینماروزان با این حال درشرایطی که تصور می‌شد امسال هیچ آقازاده‌ای در جشنواره حضور ندارد به ناگاه در فاصله حدودا یک هفته‌ای تا جشنواره و با تغییر تهیه کننده فیلم «بمب»پیمان معادی یک آقازاده به جشنواره راه پیدا کرد.

این آقازاده احسان آقازاده جلال رسول‌اف مدیرعامل بانک آینده است. احسان رسول‌اف که پیشتر سابقه سرمایه گزاری در سینما را هم داشته است به جای مانی حقیقی به عنوان تهیه کننده فیلم «بمب» معرفی شده است؛ فیلمی که اخیرا نام آن به «بمب: یک عاشقانه» تغییر پیدا کرده است.

داستان «بمب…» در دهه شصت می‌گذرد و اصلی‌ترین روایت درباره آن داستانیست تکراری از روابط انسانی در دوران جنگ؛ فیلمی که علیرغم شایعات درباره حضور در جشنواره برلین به این جشنواره هم راه پیدا نکرده است تا بعد از «ابد…» که پیمان معادی امید زیادی به حضورهای جشنواره‌ایش داشت این بار هم از حضور در یکی از سکوهای پرتاب به محافل جشنواره‌ای بازماند.

احسان رسول‌اف از ابتدای تولید «بمب…» به عنوان سرمایه‌گزار در پروژه حضور داشت اما از آنجا که هنوز پروسه مربوط به صدور کارت تهیه‌کنندگیش صادر نشده بود ابتدا خود معادی بود که برای دریافت پروانه ساخت اقدام کرد و به در بسته خورد و سپس این مانی حقیقی بود که از راه رسید و پروانه تولید را گرفت.

رسول‌اف البته در حیطه سرمایه‌گزاری سینما تازه‌کار نیست و به جز فیلمهای اخیر بهمن فرمان‌آرا نظیر «دلم میخواد» در تولید آثاری همچون «سمفونی تولد» و «لابی» هر دو به کارگردانی محمد پرویزی، «دوئت» ساخته نوید دانش و «پرسه در شهر لاجوردی» به کارگردانی محمدعلی نجفی-سازنده «سربداران»- هم به عنوان سرمایه‌گزار حاضر بود اما هیچ کدام از این آثار فرصت اکران پیدا نکرده‌اند و تنها «لابی» است که تهیه‌کننده‌اش امیرشهاب رضویان رایزنی‌هایی را آغاز کرده برای اکرانش. در میان این آثار در «سمفونی تولد» نام رسول‌اف به عنوان تهیه‌کننده آمده بود.

نام رسول‌اف که حامی مالی گروه پالت هم بوده، در مستندهایی مانند «ناپدید شدن»فرحناز شریفی، «دور مشو»مسعود امینی تیرانی و «کایه دو فیلم»میلاد ثابت‌کار که این سومی تاریخچه مجله «فیلم» را ارائه می‌دهد(!!!) نیز به‌عنوان تهیه‌کننده آمده و قاعدتا سرمایه‌گزار این سه فیلم هم خودش بوده است.