1

علیرضا خمسه ادعا کرد طرح اصلی “دراکولا”ی عطاران متعلق به اوست/پای حوزه هنری هم در میان است

سینماژورنال: در روزهایی که “دراکولا”ی عطاران فروش خوبی را تجربه می کند و البته هفته به هفته مخاطبانش افزایش پیدا می کنند یک ادعای عجیب درباره فیلمنامه آن طرح شده است.

به گزارش سینماژورنال این ادعا را علیرضا خمسه بازیگر باتجربه سینما و تلویزیون طرح کرده است؛ وی در خلال گفتگویی با “فیلمنت” که موضوعش چرایی عدم ورودش به کارگردانی بوده از این گفته که طرح اصلی “دراکولا” برای وی بوده و دلش می خواسته خودش آن را بسازد.

علیرضا خمسه درباره اینکه چرا وارد عرصه کارگردانی نمی شود گفت: این حرف همسر من هست که به من می گوید چرا تو تنبلی میکنی و مثل دخترهایی هستی که منتظرند خواستگار برایشان بیاد ، باید خودت بنویسی و کارگردانی کنی.

وی افزود: همیشه طرح و ایده هایی دارم ولی وقتی تنبلی عارض می شود کاری هم ساخته نمی شود و باید تنبلی را کنار بگذارم.

خمسه در پاسخ به این سوال که آیا واقعا همه ماجرا تنبلی است یا مشکلات تولید و اکران در سینما هم باعث می شود شما سمت ساخت فیلم نروید؟ گفت: هم تنبلی است و هم تا حدودی به تولید، پخش و سرمایه گذاری بخش خصوصی مرتبط میشود؛ هرچند دولت امید آمده ولی سرمایه های خصوصی از سینما فرار کرده و هر وقت این سرمایه ها باز گردد و سرمایه به سینما بیاید، امید ما هم روشن می شود.

طزح “دراکولا” را به حوزه فروختم

خمسه با اعلام این خبر که در صورت کارگردانی اولین فیلمش کمدی خواهد بود گفت: من 2 تا طرح خیلی خوب داشتم که ساخته شد و فرصت ساختن برای من سوخت؛ یکی طرح “معجزه خنده” یدالله صمدی بود و من نویسنده این کار بودم و طرحی هم به نام “دراکولا” داشتم که آقای عطاران فیلمش را ساخت!

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح «دراکولا»ی وی از سوی عطاران کپی شده است؟ گفت: «دراکولا» طرحی بود که من به حوزه هنری فروخته بودم و متعلق به آنها بود و من داستان طرحم را تعریف میکنم شاید همین باشد؛ ماجرا این بود که دراکولا در تابوت از انگلیس با یک کشتی به ایران می آید و  وقتی از تابوت خارج می شد حرکت می کرد و اولین قربانیش یک فرد معتاد بود و به این ترتیب خودش معتاد می شود و…

حوزه هنری رفع شبهه کند

به گزارش سینماژورنال آنچه خمسه درباره طرحش گفته بلحاظ خط کلی شباهت کامل دارد با “دراکولا”. با این حال چون وی فیلمنامه را به حوزه هنری واگذار کرده مالک اصلی حوزه بوده و این نهاد است که باید در برابر این ایجاد شبهه موضع گیری کند.