1

عصبانیت “بی‌.بی‌.سی” از “خندوانه” و “جناب خان”!!!

سینماژورنال: علی‌رغم وقوع فاجعه منا و اهانت به حاجیان توسط آل سعود در سرزمین منا، شبکه دولتی انگلیس به جای پرداختن به علل اصلی وقوع این حادثه، برنامه‌های خود را به تخریب برنامه خندوانه اختصاص داده ‌است!

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “جام” شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» که پیش از این به خاطر دستاویز قرار دادن عروسک جیگر در برنامه کلاه قرمزی مضحکه عام و خاص شده بود این بار برای ایجاد تفرقه قومی در ایران متوجه عروسک جناب‌خان شد!

ابتدا یکی از کارشناسان برنامه «پرگار» این شبکه تلاش کرد تا شخصیت عروسکی این برنامه یعنی «جناب خان» را شخصیتی علیه اهالی جنوب ایران معرفی کرده و با ابراز تاسف از سکوت مردم، آنها را به تحریم این برنامه یا اعتراض برای حذف این شخصیت تشویق کند!

در ادامه “بی‌بی‌سی فارسی” با انتشار گزارش‌های متعددی تلاش کرد تا با سوء استفاده از فضای رقابتی ایجاد شده میان افراد حاضر در مسابقه این برنامه، فضای طنز این برنامه را بر هم زده و بر همین اساس مسابقه پیامکی میان دو هنرمند را یک «طناب‌کشی سیاسی» و ادای احترام سازندگان این برنامه به جانبازان اعصاب و روان در هفته دفاع مقدس و دعوت از آنها را نیز برای آرام کردن این فضا معرفی کند!

اما در میانه کشتار حاجیان به سبب بی‌تدبیری و اهمال رژیم سعودی در سرزمین منا و جان باختن دو هزار تن از زائران خانه خدا، بی‌بی‌سی فارسی که تمام تلاش خود را برای تبرئه آل سعود از بی‌کفایتی منجر به این فاجعه به کار بسته است، با این وجود به تخریب برنامه «خندوانه» ادامه داده و علی‌رغم ادعای مسئولان این برنامه مبنی بر پرداختن به سوژه‌های روز در برنامه نوبت شما، با وجود گذشت چندین روز از اتمام رقابت امین حیایی و امیرمهدی ژوله، به جای پرداختن به موضوع مهم روز یعنی علل اصلی وقوع فاجعه منا، برنامه خود را به تخریب برنامه «خندوانه» اختصاص داد!

بی‌بی‌سی قبلا از ممنوع‌الکار شدن(!) عروسک جیگر خبر داده بود و از مردم ایران خواسته بود از این عروسک حمایت کنند اما درست در همان روز تاکید بر ممنوع‌الکار بودن عروسک جیگر، تصویر وی از قاب برنامه کودک سیما پخش شد و دروغگویی اهالی بی‌بی‌سی را به رخ کشید.