1

طلبکاران به‌دنبال دبیر جشنواره شهر/دبیر جشنواره شهر در اروپا!

سینماژورنال: در شرایطی که در یک هفته اخیر دو گردهمایی مهم اهالی سینما را پشت سر گذاشتیم اما در هیچ کدام از این گردهماییها اثری از سیاوش حقیقی دبیر جشنواره فیلم شهر به چشم نخورد.

به گزارش سینماژورنال پنجشنبه گذشته گروهی از اهالی سینما به سفر زیارتی مشهد رفتند و انتظار می رفت به واسطه حامی مالی این سفر که یک ارگان شهری یعنی موسسه تصویرشهر بود، حقیقی در این سفر در کنار سینماگران حضور داشته باشد اما حقیقی در این سفر زیارتی حضور نداشت.

از آن سو شنبه شب گذشته نیز مراسم افطاری رییس جمهوری با هنرمندان برگزار شد و علیرغم غیبت یک سری چهره های نزدیک به مدیریت خانه سینما در این مراسم اما بودند سینماگران مختلفی که در مراسم حضور داشتند. در اینجا هم اثری از سیاوش حقیقی به نظر نرسید.

این غیبت باعث شده برای بسیاری این پرسش پیش آید که این مدیر فرهنگی کجاست و چه می کند؟

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که دبیر جشنواره شهر به همراه گروه مذاکره کننده هسته ای به وین سفر کرده و مأموریت یافته تا تصاویری مستندگونه از اوضاع و احوال کارگزاران امور خارجه ایران حین روند شکل گیری توافق را ثبت کند.

حقیقی پیش از این و در فروردین ماه امسال نیز به همراه همین هیأت در لوزان سوئیس حضور داشت و البته سعی کرد بخشهایی از مستند بلندش درباره توافق هسته ای را در آن هنگام ضبط کند. اینجا را ببینید.

سیاوش حقیقی طی توافقی با وزارت امور خارجه ایران برای ساخت مستندی با نام “از مذاکره تا توافق” به لوزان رفته و بعد از ضبط مستند نیز آن را در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد داد.

پرسنل طلبکار به دنبال سیاوش

اینکه حقیقی که سابقا سابقه عکاسی و تهیه کنندگی هم داشته به فکر ثبت تصویری این اتفاق باشد ایرادی ندارد اما حضور دبیر جشنواره فیلم شهر در دل مذاکرات هسته ای در شرایطی رخ داده که هنوز حقوق کامل پرسنل درگیر در دبیرخانه جشنواره پرداخت نشده است و بسیاری از آنها در یک ماه اخیر بارها به تنها شماره همراهی که از وی دارند پیامک زده و خواستار تسویه حساب شده اند.

رایت نمایش فیلمها در جشنواره هم پرداخت نشده!

از آن طرف تعدادی از فیلمسازانی که در جشنواره فیلم داشته اند نیز در تماس با سینماژورنال گلایه های خود از عدم پرداخت رایت پخش فیلمهایشان در این جشنواره را مطرح کرده اند.

این فیلمسازان به شدت از رفتار متناقض دبیر جشنواره که در ابتدا و با روی باز خواستار نمایش فیلمهایشان در جشنواره بوده و بعد از پایان جشنواره برای تسویه حساب مرتب امروز و فردا کرده است گلایه دارند.

اندکی صبر همه چیز را مشخص می کند

باید مدتی صبر کرد و دید این مدیر نزدیک به محسن رضایی بعد از بازگشت به ایران در محافل عمومی آفتابی شده و شرایط تسویه حساب عوامل جشنواره و فیلمسازان را فراهم خواهد کرد یا آن که اتفاقات به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.