1

طعنه فرزند ناصر ملک‌مطیعی به فریدون جیرانی؟؟⇐خیلی دلمان میخواست پدر به برنامه شما بیاید اما…

سینماروزان: خانه سینما در سالهای اخیر هرقدر که در زمینه حرمت گزاری به سینماگران در زمان حیاتشان و حل مشکلات اولیه بدنه صنف و مثلا راه اندازی یک بیمه درمانی جامع، کم‌کاری کرده در زمینه برگزاری مراسم تشییع و ترحیم و یادمان پیشرو بوده است.

تازه ترین مراسم از این دست هم به بهانه مرگ ناصر ملک مطیعی از اسطوره های سینمای ایران در خانه سینما برگزار شده است؛ مراسمی که حتی امثال منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان که در زمان بستری بودن این هنرمند به سراغش نرفتند نیز در آن حضور یافتند! مراسمی که فریدون جیرانی در آن به تعریف از خویش پرداخت و فرزند ملک مطیعی هم با بیانی طعنه‌آمیز پاسخ او را داد.

فریدون جیرانی در بخشی از این مراسم و با تعریف از خود گفت:  اولین کسی که بعد از انقلاب با ناصر مصاحبه کرد من بودم و البته دوست داشتم مصاحبه مفصل‌تری هم با او داشته‌باشم اما شرایطش ایجاد نشد.

امیرعلی ملک مطیعی پسر ناصر ملک مطیعی با بغض و با اشاره به عکسی که در این مراسم به نمایش گذاشته شده بود، گفت: این‌ نگاه ناراحتِ حسرت به دل همیشه جلوی چشم من است. او خیلی منتظر شما بود؛ البته خیلی‌ها بودند که آمدند و به او سر زدند. او کتابش را باز می‌کرد، چند صفحه‌ای را می‌خواند و بعد پنجره را نگاه می‌کرد. او منتظر یک دعوت و جلوی دوربین رفتن بود. این اواخر شاید برای لباس پوشیدن هم مشکل داشت اما وقتی می‌خواست در مراسم‌ها حضور پیدا کند زودتر از من حاضر می‌شد.

فرزند ملک مطیعی ادامه داد: آقای جیرانی! خیلی دلمان می‌خواست پدر به برنامه شما بیاید اما…! آقای قدکچیان! بابا زنگ زد و به خاطر آن مقاله از شما تشکر کرد. او دوست داشت هر روز در کنار شما باشد. در پنج سال‌ آخر بسیار خوشحال بود و انرژی زیادی داشت.