1

گلایه از رسوخ آقازادگان دارای «ژن خوب»⇐احمد نجفی: آقازاده‌ها همه جا هستند؛ از پخش تا خانه سینما!/به‌جای بچه‌های با استعداد، این آقازاده‌ها هستند که در سینما به راحتی رشد می‌کنند!

سینماروزان: پدیده آقازادگی در سینمای ایران چند سالیست که پررنگتر از گذشته شده است؛ از آقازادگان جلال رسول‌اف مدیرعامل بانک آینده تا آقازاده و داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و آقازاده الیاس نادران نماینده سابق مجلس و البته آقازاده محمدرضا عارف نماینده اصلاح طلب مجلس که مدعی «ژن خوب» است از جمله مهمترین آقازادگان حاضر در سینما هستند.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان رسوخ آقازادگان در سینما موجب شده احمد نجفی بازیگرسینما که فیلمی با نام «من یک ایرانی ام» را به عنوان تهیه کننده در کارنامه دارد که دو سال بعد از تولید هنوز فرصت اکران پیدا نکرده است با گلایه از روال نامناسب سینما طعنه های تندی بزند به رسوخ آقازادگان در سینما.

نجفی درباره موضوعاتی که باید در اولویت وزیر ارشاد قرار بگیرند به «کیهان» گفت: اصلی‌ترین اولویت این است که تکلیف بسیاری از مسایل در سینما روشن شود. چون امروز در سینمای ما همه چیز روی هواست! من به عنوان یک کارگردان نمی‌دانم که چه جایگاهی دارم و باید چه فیلمی بسازم. به‌طور مثال، وضعیت سینمای دفاع مقدس، سینمای مستند و… اصلا مشخص نیست! سینمای ما هدفمند نیست. ما امروز بین قوانین کشور و دستورات و بخشنامه‌ها سرگردان هستیم. هنوز حتی تعریف سینما برای ما معلوم نیست.
وی افزود: ما امروز به بیش از هزار سالن سینما نیاز داریم اما جای سوال است که آیا این تعداد سالن سینما باید ساخته شود یا نه؟ آیا سرمایه‌گذارها می‌توانند در این زمینه هزینه کنند یا خیر؟ همه ما درباره این موضوعات حرف می‌زنیم اما هیچ کدام عملی نشده است.
نجفی تصریح کرد: الان وضعیت سینمای ما به گونه‌ای است که اگر من یک فیلم هویتی بسازم، دیگری که ضد آن ساخته، زودتر و با سالن‌های بیشتری فیلم خود را اکران می‌کند! در چنین شرایطی من باید چه کنم؟
وی، وفور آقازاده‌ها در عرصه سینما را از دیگر معضلات دانست و تصریح کرد: در پخش، در اکران،در خانه سینما و … همه جا آقازاده‌ها هستند. این وضعیت بسیار نامعقول است. چرا به استعدادها در شهرستان‌ها توجهی نمی‌شود؟ یک مقطعی در شهرستان‌ها هم فیلم هایی تولید می‌شد، اما الان این اتفاق نمی‌افتد و به‌جای بچه‌های با استعداد شهرستانی، این آقازاده‌ها هستند که در سینما به راحتی رشد می‌کنند!
نجفی در پاسخ به این سؤال که تا چه حد به بهبود وضعیت سینما در دوران وزارت ارشاد سیدعباس صالحی امیدوار است هم گفت: من خیلی وقت است که دیگر امیدوار نیستم. اما ان‌شاءالله که وزیر جدید ارشاد در چهار سالی که در این مقام حضور دارد، موفق باشد و بتواند به اهدافی که دارد دست پیدا کند.