1

طراح پوستر جشنواره فجر، دبیر جشنواره را به کم‌دانشی متهم کرد!!!+طرح ابتدایی پوستر جشنواره

سینماژورنال: بزرگمهر حسین‌پور با بیان این ادعا که طراح اصلی پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر من هستم، معرفی «مجید برزگر» را به‌عنوان طراح این پوستر «اشتباه فاحش دبیر جشنواره فیلم فجر» دانست.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “ایسنا” حسین‌پور نقاش و کاریکاتوریست با اعتقاد به این‌که صنف سینمایی در حال مصادره کردن این پوستر هستند اظهار کرد: هنگام رونمایی از پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر نام «مجید برزگر» به‌عنوان طراح اعلام شد که دلیل آن، کم دانشی و شیطنت دبیر این جشنواره بود.

طراح و نقاش اصلی پوستر من هستم

او ادامه داد: برزگر ایده‌پرداز این طرح بود و این کار را به من سفارش داد؛ اما طراح و نقاش اصلی پوستر من هستم، زیرا آن را طراحی کرده‌ام. آقای برزگر هم می‌گوید که حرف من را قبول دارد.

اسم آن عکاس هم نباید مطرح می شد

وی همچنین درباره پوستر امسال جشنواره فیلم فجر بیان کرد: چهره مرحوم خسرو شکیبایی در این پوستر، الهام‌گرفته از عکس امیرعابدی است؛ اما در پروسه خلق این اثر، عکاس حضور نداشت و اسم او به این شکل نباید مطرح می‌شد. این در حالی‌ است که هنگام رونمایی از پوستر، عکاس کنار پوستر ایستاده بود.

این طراح در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر کپی‌ شدن طرح پوستر جشنواره فیلم فجر از پوستر فستیوال‌های خارجی، گفت: در همه‌ی جشنواره‌های خارجی از چهره افراد سرشناس در پوسترها استفاده می‌شود و اگر قرار باشد این کار را کپی‌برداری بنامیم، باید بگوییم تمام جشنواره‌های خارجی از روی یکدیگر کپی‌برداری می‌کنند.

شکیبایی هرگز وارد سیاست نشد و فراجناحی عمل کرد

حسین‌پور این طرح را خلاقانه ارزیابی و اظهار کرد: متأسفانه در ایران تا به حال از این سبک استفاده نشده، اما وقتی در همه جای دنیا روال این‌گونه است، برای ایران خوب می‌شود تا از این جریان کناره‌گیری نکند.

وی خسرو شکیبایی را نقطه اتصال جریان روشنفکری و عامه‌ی مردم دانست و درباره انتخاب چهره‌اش برای طراحی پوستر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: همه‌ی افراد جامعه، از قشر روشنفکر گرفته تا مردم کوچه و بازار، شکیبایی را را می‌شناسند. شکیبایی هرگز وارد سیاست نشد و فراجناحی عمل کرد و او انتخاب خوبی به‌عنوان سمبل سینمای ایران است.

این کاریکاتوریست همچنین توضیح داد: هنگام طراحی این پوستر تصمیم گرفتم، از تمام فیلم‌های زنده‌یاد شکیبایی نشانه‌ای در آن وجود داشته باشد، مثلا فرم شیدایی چهره او و عینکش از فیلم «هامون»، موهایش از فیلم «بانو» و نگاه سه‌رخ او از فیلم «عاشقانه» و شال او از فیلم «پری» برداشته شده است.

اما بزرگمهر حسین‌پور کیست؟

به گزارش سینماژورنال بزرگمهر حسین‌پور متولد 1355 فارغ‌التحصیل نقاشی از دانشگاه آزاد تهران است.

وی از سال ۱۳۶۹ به عنوان کارتونیست و کاریکاتوریست در نشریات گوناگون کشور مانند گل آقا، کیهان کاریکاتور، روزنامه زن، سروش نوجوان، رشد نوجوان، روزنامه نوروز، روزنامه آفتابگردان، روزنامه اقبال و هفته‌نامه چلچراغ به کارپرداخته است و مدیریت بخش هنری مجلات زنان فردا، عروس هنر، دانش یوگا را بر عهده داشته است.

حسین‌پور که در مجموعه “عطسه” مهران مدیری به عنوان گرافیست حضور داشت بعد از گاف یکی از اپیزودهای این مجموعه در نامگذاری یک سگ به نام “کوروش” و انتقادات فراوان مخاطبان، به حمایت از مدیری پرداخت و حتی در صفحه اجتماعیش اعلام کرد: نام سگتان را بزرگمهر بگذارید!!

طرح ابتدایی پوستر جشنواره
طرح ابتدایی پوستر جشنواره