1

صرفه‌جویی حدودا ۳۰میلیاردی ارشاد بابت تعطیلی کرونایی فقط دو محفل بودجه‌خوار!+عکس

سینماروزان: باورش سخت است ولی در همین روزهایی که مدام مدیران مملکتی از فشارهای اقتصادی و کمبود بودجه می‌گویند و در این کمبود بودجه هم بیش از همه جا بر اهالی فرهنگ فشار می‌آید یک صرفه‌جویی ۳۰میلیاردی فقط در حیطه فرهنگ روی داده!

به گزارش سینماروزان این صرفه‌جویی نتیجه شیوع کروناست!!! چطور؟ تعطیلی کرونایی محافلی مانند نمایشگاه کتاب و جشنواره جهانی رویهم صرفه‌جویی ۳۰میلیاردی را شکل داده.

عاطفه جعفری در فرهیختگان گزارش داده که ۲۳میلیارد و ۴۲۰میلیون صرفه‌جویی بابت عدم برگزاری نمایشگاه کتاب شکل گرفته و ۹میلیارد و ۵۰۰میلیون صرفه‌جویی بابت عدم برگزاری جشنواره جهانی(؟) فجر!

درمجموع ۳۲میلیارد و ۹۲۰میلیون صرفه‌جویی شکل گرفته بابت همین دو فقره صرفه‌جویی که می‌توان از آن برای اعطای تسهیلات مناسب به اهالی فرهنگ و هنر استفاده کرد.

تازه این فقط صرفه‌جویی ناشی از تعطیلی دو محفل است و درنظر بگیرید با توجه به ادامه شیوع کرونا که منجر خواهد شد به تعطیلی تعداد بیشتری جشن و جشنواره و نمایشگاه، یقینا رقم صرفه‌جویی چند برابر خواهد شد و البته اگر این صرفه‌جویی‌ها برای کمک به اهالی هنر صرف شود لااقل تا چند ماه دعای خیری ویژه نصیب مدیران هنری خواهد شد.

هزینه‌های برگزاری آخرین ادوار نمایشگاه کتاب و جشنواره جهانی فجر
هزینه‌های برگزاری آخرین ادوار نمایشگاه کتاب و جشنواره جهانی فجر