1

صدور پروانه کارگردانی سینما برای یک رقاص اینستاگرامی!⇐ آقایان رییس! این صدور پروانه به‌خاطر انشقاق کارگردانان(!) است؟؟ یا به‌خاطر رعایت حال یک عضو هیات رییسه کانون کارگردانان؟؟+فیلم

سینماروزان: صدور پروانه کارگردانی سینما برای یک اینفلوئنسر یا در اصطلاح عوام “شاخ اینستاگرامی” که ویدیوهای جانانه‌ای از حرکات موزونش هم موجود است با شگفتی بسیاری از اهالی سینما مواجه شده است.

محمدامین کریم‌پور یک شاخ اینستاگرامی است که پروانه ساخت فیلمی سینمایی با نام “حکم تجدیدنظر” را به تهیه‌کنندگی رضا کریمی از شورای پروانه ساخت سینمایی معاونت نظارت گرفته است.

همزمان با انتشار خبر صدور پروانه سینمایی برای این شاخ، انبوه پرسش‌ها به سمت فریدون جیرانی که نماینده کانون کارگردانان در شورای ساخت است، روانه شد که درباره روال صدور پروانه سینمایی برای این شاخ توضیح دهد.

از آن سو محسن امیریوسفی رییس کانون کارگردانان سینمای ایران هم هدف این پرسش قرار گرفته که چرا با وجود سختگیری‌های منطقی این صنف برای عضوگیری، به‌ناگاه نماینده آنها در شورای پروانه ساخت با کارگردانی سینمایی یک شاخ اینستاگرامی کنار آمده است؟؟

پیشتر رییس سازمان سینمایی وعده داده بود در صورت عدم اتحاد تهیه‌کنندگان، خود، راسا اقدام به صدور مجوز تهیه‌کنندگی می‌کند و در نتیجه آن هم در هفته‌های اخیر شماری از افراد بی‌ربط به تهیه‌کنندگی، مجوز تهیه‌کنندگی از ارشاد گرفتند.

ولی در مورد صدور پروانه کارگردانی سینما برای یک شاخ اینستاگرامی کدام توجیه وجود دارد؟؟ آیا کارگردانان هم دچار انشقاق و چنددستگی هستند و برای تنبیه‌شان، اداره نظارت به افرادی بی‌ربط پروانه کارگردانی سینمایی داده است؟؟

فارغ از آن که باید توضیحات روسای دولتی سینما نسبت به این پرسش را شنید، امیریوسفی رییس صنف کارگردانان -که در ماههای اخیر در کنار پوران درخشنده و رضا درمیشیان تلاشهای موثری برای دریافت تسهیلات رفاهی برای صنفش داشته- برای حفظ حرمت صنف هم که شده باید در این باره توضیح دهد.

آیا امیریوسفی درباره فعل اخیر نماینده کارگردانان در شورای پروانه ساخت، واکنش نشان خواهد داد یا به احترام آزیتا موگویی (همکارش در هیات رییسه کانون) از کنار ماجرا عبور خواهد کرد؟؟

پروانه این شاخ اینستاگرامی به تهیه‌کنندگی رضا کریمی همسر آزیتا موگویی(که به هیات رییسه کانون کارگردانان راه یافته) صادر شده! آیا همین مساله عاملی خواهد شد بر سکوت امیریوسفی و دیگر همکارانش در راس کانون کارگردانان؟؟؟ یا امیریوسفی برای جلوگیری از بروز هر گونه شبهه، شخصا این ماجرا را پیگیری خواهد کرد؟؟

برای تماشای بخشهایی از هنرنمایی این شاخ پروانه‌گرفته اینجا را ببینید.