1

صدور دستور قضایی برای جلوگیری از توزیع «کلاه قرمزی۹۶» در شبکه خانگی؟!

سینماروزان: حدودا دو هفته قبل بود که بعد از اعتراضات برخی از دست اندرکاران «کلاه قرمزی۹۶» نسبت به عدم پرداخت دستمزدشان ماهها بعد از پایان تولید مجموعه، خبری منتشر شد درباره عرضه این سریال به شبکه خانگی از طریق موسسه تصویرگسترپاسارگاد.

به گزارش سینماروزان و به نقل از سایت «نمایش خانگی» مدتی بعد از انتشار این خبر قائم‌مقام شبکه دوی سیما از مالکیت سازمان صداوسیما بر «کلاه قرمزی» سخن گفت ولی مدیرکل دفتر نمایش خانگی ارشاد اعلام کرد که تهیه کننده «کلاه قرمزی» مدارکی دارد که نشان میدهد مالکیت این مجموعه در اختیار اوست.

با این حال بعدتر در نشست رسانه‌ای معاون سیما با مدیران شبکه‌ها، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دوم سیما مجددا بر این مالکیت تأکید کرد.

به تازگی نیز اخباری در شبکه های اجتماعی منتشر شده مبنی بر صدور حکم قضایی جلوگیری از عرضه «کلاه قرمزی۹۶» در شبکه خانگی؛ حکمی که به نظر می‌رسد در نتیجه احقاق حق سازمان صداوسیما مبنی بر مالکیتش بر این مجموعه صادر شده باشد.

بر این مبنا به وزارت ارشاد دستور اکید داده شده که تا اطلاع ثانوی یعنی مشخص شدن نتیجه دادرسی، هیچ نسخه‌ای از «کلاه قرمزی۹۶» نباید در شبکه خانگی عرضه شده باشد.

به این ترتیب باید عرضه «کلاه قرمزی۹۶» به شبکه خانگی در آینده نزدیک را فراموش کنیم.

البته این همه شنیده های مرتبط با «کلاه قرمزی» نیست چون شنیده هایی هم وجود دارد درباره پیشنهاد تهیه کننده به مدیران تلویزیون برای واگذاری رایت این مجموعه به وی در قبال تولید رایگان «کلاه قرمزی۹۷» برای تلویزیون.

آیا مدیران تلویزیون با این پیشنهاد موافقت خواهند کرد؟