1

صدور حکم مدیریتی برای نویسنده “سالوادور…” و “لیلی با من است”+عکس

سینماژورنال: محمد آفریده دبیر نخستین جشنواره روح الله با صدور حکمی رضا مقصودی از فیلم نامه نویسان سینمای ایران و نویسنده کمدی پرحاشیه”لیلی با من است” که این روزها فیلم میلیاردی “من سالوادور نیستم” را روی پرده دارد به عنوان مدیر بخش فیلم نامه این جشنواره منصوب کرد.

به گزارش سینماژورنال در حکم صادر شده از سوی آفریده آمده است: «جناب آقای رضا مقصودی. با عنایت به برگزاری اولین دوره جشنواره فیلم و فیلمنامه روح الله، حضرتعالی را به عنوان مدیر بخش فیلمنامه جشنواره معرفی می نمایم. امید است با توجه به تجربه، تعهد و فعالیت های ارزشمند جنابعالی و همراهی و همدلی همه موثرین این حوزه، شاهد بروز خلاقیت های هنرمندان و فیلمسازان جوان در راستای گسترش و تعمیق آرا و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باشیم.»

امکان رقابت میان فیلمنامه ها

اولین دوره جشنواره روح الله یکم تا سوم خرداد سال 1395 برگزار می‌شود. در بخشی مستقل از این رویداد،امکان رقابت میان فیلم نامه‌های 60 تا 180 ثانیه‌ای فراهم شده است. این انتصاب نیز با توجه به اهمیت بخش مذکور و با هدف افزایش بار آموزشی این بخش صورت گرفته است.

تاکنون بیش از 1100 اثر در قالب «فیلم» و «فیلم نامه» به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده و به زودی فعالیت هیات انتخاب برای بررسی آثار رسیده آغاز خواهد شد. این جشنواره در دو بخش فیلم و فیلم نامه برگزار می‌گردد. بخش فیلم حاوی دو بخش «اصلی» و «ویژه» است. بخش اصلی به مسابقه فیلم‌های 60 ثانیه‌ای در قالب «داستانی، پویانمایی و نماهنگ» اختصاص دارد. در بخش ویژه نیز فیلم‌های 60 تا 180 ثانیه‌ای در قالب «داستانی، پویانمایی و نماهنگ» با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

همچنین در حاشیه این رویداد، 114 فیلم یک دقیقه‌ای با موضوع «اندیشه‌های امام خمینی (ره) در حال تولید است. حقوق مادی و معنوی این 114 فیلم خریداری می‌گردد تا این آثار در شبکه‌های مختلف تلویزیونی و اجتماعی به نمایش درآید.

معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار کننده این رویداد است.

رضا مقصودی
رضا مقصودی