1

ادعاي تهيه كننده “خانه به دوش”⇐ سيامك انصاري؛ يكي از علت‌هاي بيكاري و ركود!

سینماژورنال: در حالی که تولید تازه ترین سریال مرضیه برومند با نام “ویلا” به دلیل عدم حضور سیامک انصاری در این پروژه متوقف شده است مهران مهام تهیه کننده این سریال از پیگیری حقوقی این قضیه خبر داده است و این عدم حضور را باعث جلوگیری از ایجاد اشتغال برای 60 نفر دانسته است.

به گزارش سینماژورنال مهران مهام با اشاره به انصراف نابهنگام انصاری از بازی در این سریال به “هنرآنلاین” گفت: بازیگر سالاری منجر شد سریال نوروزی “ویلا” متوقف شود و فعلاً قید تولید آن را بزنیم. ما الان چوب بازیگر سالاری را می‌خوریم.

سیامک انصاری با بهانه های واهی اعلام کرد نمی تواند در سریال باشد
تهیه‌کننده مجموعه هایی موفق چون “بزنگاه”، “خانه به دوش” و “زیر تیغ” به کارگردانی رضا عطاران ادامه داد: ما برای ایفای نقش اول سریال با سیامک انصاری صحبت کرده بودیم، ولی ایشان مدام به بهانه سریال “درحاشیه” امروز و فردا می‌کرد تا اینکه 19 روز گذشت و زمانی که ما لوکیشن را آماده کردیم و قرار بود به مازندران سفر کنیم با بهانه‌های واهی اعلام کرد که نمی‌تواند در این سریال حضور داشته باشد.

یک بازیگر رقم نجومی خواست
شریک سابق ایرج محمدی، در پاسخ به این سؤال که نمی‌توانید با بازیگر دیگری کار را ادامه بدهید؟ عنوان داشت: وقتی ما انصاری را برای نقش اول انتخاب کردیم، بازیگران روبرو و خانواده او را هم مطابق این بازیگر انتخاب می‌کنیم. دیگر نمی‌شود کاری کرد. ضمن اینکه با دو بازیگر دیگر هم صحبت کردیم یکی از آن‌ها فکر کرد ما خیلی الان به او احتیاج داریم و یک رقم نجومی برای دستمزد اعلام کرد و دیگری هم گفت من 10 روز سر کاری هستم و بعد می‌توانم به شما ملحق بشوم درحالی که با 19 روز تلف شده قبلی ما نمی‌توانستیم یک ماه با تأخیر کار را شروع کنیم.

دنبال شکایت از سیامک انصاری هستم
وی درباره ساخت سریال در زمان دیگری نیز توضیح داد: قطعاً سریال با گروه دیگری و در یک فرصت مناسب‌تر ساخته خواهد شد ولی من دنبال شکایت از سیامک انصاری هستم و از نظر اداری و رسانه‌ای آن را پیگیری می‌کنم. با ساخت این سریال حداقل برای 60 نفر اشتغال ایجاد می‌شد و برای عید نانی سر سفره‌شان می‌بردند که بریده شدن این نان کم‌ترین آسیبی است که ایشان به گروه سازنده “ویلا” زدند.

پی‌نوشت سینماژورنال:

به نظر می رسد جریان شکایت این تهیه کننده از سیامک انصاری اگر محقق شود بیشتر به نفع جریان بازیگرسالاری باشد تا ضدّ آن. شما درنظر بگیرید سریال کارگردانی مثل مرضیه برومند به خاطر بازیگری که نه استار است و نه تضمینی است برای جلب مخاطب به راحتی متوقف می شود و تهیه کننده نیز از عدم حضور وی به عنوان دلیل اصلی توقف تولید یاد می کند.

آیا این خود مصداق بارز کمک به ترویج بازیگرسالاری نیست؟ آیا این معنایی جز این دارد که در تلویزیون، تئاتر و سینما حتی یک بازیگر معادل ایشان پیدا نشده و برای همین سریال متوقف گشته است. به نظر می رسد مهران مهام به این ور قضیه توجه نکرده است.