1

شوخی با اداره نظارت در کاخ جشنواره…

سبنماژورنال: “سینمانیمکت” محمد رحمانیان که به بخش نگاه نو راه پیدا نکرد و ناچار به هنروتجربه راه یافت در روز هفتم جشنواره در کاخ به نمایش درآمد.

به گزارش سینماژورنال “سینمانیمکت” که داستان یک گروه نمایش دوره گرد را روایت می کند که به اجرای آثار کلاسیک سینما می پردازند از حضور علی عمرانی،اشکان خطیبی، هومن برق نورد و مهتاب نصیرپور به عنوان بازیگر اصلی سود می برد.

اشکان خطیبی که پیشتر از سختیهایی که برای بازی در این فیلم متحمل شده بود، صحبت کرده بود در این فیلم با گریمی ایفای نقش کرده که به شدت او را شبیه به ارژنگ امیرفضلی کرده. خطیبی نفش ویلونیست گروه نمایشی دوره گرد را ایفا کرده؛ ویلونیستی که به شدت گرسنه است و برای رفع گرسنگی می نوازد!!

به گزارش سینماژورنال یک نکته جالب مربوط به “سینمانیمکت” آن است که در بخشی از آن به شوخی با اداره نظارت پرداخته شده به این ترتیب که بعد از مدتی اجرای گروه نمایشی در یک قهوه خانه سروکله یک مرد گوژپشت و نوچه هایش پیدا میشود که از سرپرست گروه میخواهد متن اجراهایش را قبل از اجرا برای بازبینی در اختیار او بگذارد. دیری نمی گذرد که این بازبینی، ممیزی عجیب و غریبی را موجب می شود.

دیگر نکته مربوط به این فیلم آن است که حسین عرفانی دوبلور مشهور ایرانی که سابقه دوبله همفری بوگارت، آرنولد شوارزینگر و شان کانری را داشته هم در این فیلم نقش یک دوبلور زندانی(!!!) را ایفا کرده است.