1

شهاب حسینی نشان شوالیه را بازخواهد گرداند؟

سینماروزان: شهاب حسینی یا به‌قول رسانه‌های دست راست سیدشهاب‌الدین حسینی از جمله هنرمندان ایرانی است که ورای حضور در پروژه‌های ارزشی همچون “شوق پرواز” و “من و زیبا” اغلب سعی کرده خود را به‌عنوان هنرمندی مومن و دوستدار نظام معرفی کند.

بیشترین تلاءلو متاخر عشق شهاب‌ به نظام زمانی بود که در واکنش به تحریم جشنواره دولتی سی و هشتم فجر توسط برخی از سینماگران و ازجمله مسعود کیمیایی، نه تنها جشنواره را تحریم نکرد بلکه به جشنواره آمد و به تحریم‌کنندگان تاخت.

پیش از این ، شهاب بعد از دریافت جایزه بازیگری جشنواره کن، در بازگشت به تهران این جایزه را به امام زمان تقدیم کرد درحالی که در کن همین جایزه را پیشکش مردم ایران کرده بود.

وی وقتی در جشنواره سی و هشتم فجر مخاطب پرسشی با این مضمون قرار گرفت که چرا جایزه‌اش را در همان کن به امام زمان تقدیم نکرده، از عدم درک آن طرفیها نسبت به این مساله حرف زد و چنین گفت: در جشنواره کن نمی‌شود درباره امام زمان(عج) صحبت کرد. آنها درکی از آن موضوع ندارند. من آمدم و در سرزمین خودم و آن حرف‌ها را گفتم. اینها به فرانسه چه ربطی دارد؟ اگر آنجا می‌گفتم چه بازتابی داشت؟ آنجا حرف نزدم چون در آنجا اعتقادی وجود نداشت، ولی در مملکت خودم صحبت کردم، در مملکت خودم صحبت می‌کنم و این‌طور برخورد می‌شود! اسلام محصول ۵۰سال پیش نیست، حاصل هزاران سال است. من به اعتقاداتم می‌بالم، ولی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

این روزها در ادامه ماجرای اهانت مجدد نشریه شارلی‌ابدو به پیامبر اسلام(ص) خیلی‌ها منتظر بوده‌اند که واکنش چندی از سلبریتی‌های مطرح داخلی را شاهد باشند به‌خصوص که امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه هم به حمایت از شارلی‌ابدو پرداخته و از این توهین به عنوان ارزشهای انسانی جامعه و حاکمیت فرانسوی حمایت کرده است!!

اکنون که ارزش دانسته شدن این اهانت اعتراض بسیاری از مسلمانان و حتی غیرمسلمانان را در سراسر جهان موجب شده، زمان مناسبی است که شهاب حسینی تفاوت عملی خود با آنها که اعتقادات را فقط در ظاهر بروز می‌دهند و نفاق فاجعه‌باری دارند نشان دهد.

شهاب حسینی نه تنها می‌تواند در پیامی صریح اقدام نشریه مذکور و رییس جمهور فرانسه را محکوم کند بلکه می‌تواند با پس دادن نشان حاکمیتی شوالیه، خود را به‌عنوان یک هنرمند که مورد تایید همان حاکمیت فرانسوی بوده و از این رو لقب شوالیه (سربازان جنگهای صلیبی) دریافته و درعین حال به رفتار زشت حاکمیت فرانسه معترض است، جا بیندازد.

خیلی‌ها منتظرند بدانند نظر شهاب حسینی درباره توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) و حمایت رییس جمهور فرانسه از این توهین چیست؟

شهاب حتما شنیده که دو بازیکن مراکشی مسلمان تیم فوتبال مون‌پلیه در واکنش به توهین شارلی‌ ابدو، با نپوشیدن پیراهنی منقش با عبارت “من شارلی هستم”، اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

شهاب که اعتقاد دارد اسلام حاصل هزاران سال است، و پیامبر اسلام هم نه تنها در فرانسه که در جهان کاملا شناخته شده است این بار تعارف را کنار خواهد گذاشت و حکم و نشان کاملا حاکمیتی شوالیه فرانسوی را پس خواهد داد و بدین گونه به توهین‌کنندگان پیامبر (ص) اعتراض خواهد کرد؟؟ به‌خصوص که اکنون مسئله توهین مربوط به یک مجله طنز نمی باشد و تایید حاکمیت فرانسوی را در بردارد.

یادمان نمیرود که در همین ایران خودمان یکی مثل حسین علیزاده را داشته‌ایم که با نگاهی هوشمندانه ، فارغ از همه ی حواشی، با احترام به مردم ایران، با نپذیرفتن نشان شوالیه خود را در زمره آزادمردان تاریخ جای داد.

الان نوبت شهاب است که نشان دهد که ارادتش به اسلام و بزرگان دین آن گونه که بارها اظهار کرده کاملا واقعی است.

شهاب حسینی در کنار سفیر فرانسه در شب دریافت شوالیه
شهاب حسینی در کنار سفیر فرانسه در شب دریافت شوالیه