1

شفاف سازی سه صنف دیگر خانه سینما درباره سهمشان از عیدی میلیاردی ارشاد مشخص ساخت⇐عیدی ۱۶ صنف رویهم به ۲۵۰میلیون هم نرسیده!!⇔پرسش ابتدایی: آیا کسی میداند مابقی عیدی میلیاردی ارشاد کجا رفته؟؟/پرسش مهم: چرا با ایجاد یک بانک اطلاعاتی از سینماگران، شرایط واریز مستقیم عیدی به حسابشان ایجاد نشده و با واسطه‌تراشی در توزیع عیدی، ابهاماتی بزرگ رقم زده شد؟

سینماروزان: تقاضا برای شفاف سازی در چگونگی هزینه کرد عیدی میلیاردی ارشاد به سینماگران ادامه دارد و به تازگی سه صنف بدلکاران، چهره پردازان و صدابرداران-صداگذاران نیز میزان سهم خود از این عیدی میلیاردی را اعلام کردند.

به گزارش سینماروزان صنف بدلکاران 67.2میلیون عیدی گرفته ، صنف چهره پردازان 28میلیون و صنف صدا نیز 30.4میلیون عیدی گرفته است. این ارقام توسط مجید علیزاده رییس صنف بدلکاران، ناهید اعلامی نایب رییس انجمن چهره پردازیان و مازیار شیخ محبوبی بازرس صنف صدا اعلام شده است.

با شفاف سازی این سه صنف اخیر، مشخص میشود که 16 صنف مختلف

[مدیران تولید(۱۰میلیون)+

منتقدان(۸میلیون)+

کارگردانان(۳۰میلیون)+

کارکنان لابراتوار(۸میلیون)+

مدیران سالن (۱۶میلیون)+

سینماداران(صفر)+

منشیان صحنه(۱۸٫۸ میلیون)+

فیلمبرداران(۸میلیون)+

جلوه‌های ویژه میدانی(۸میلیون)+

آهنگسازان(۸٫۴میلیون)+

پخش کنندگان(صفر)+

مدرسان(صفر)+

تهیه کنندگان(صفر)+

بدلکاران(67.2میلیون)+

چهره‌پردازان(28میلیون)+

صدا(30.4)]

رویهم 240میلیون و 800 هزار تومان عیدی دریافت کرده اند که همچنان بیش از 700 میلیون فاصله دارد تا عیدی میلیاردی ارشاد.

فارغ از آن که پرسش قبلی سینماروزان مبنی بر چگونگی تقسیم تمام این یک میلیارد به قوت خود باقیست، پرسشی مهم پیش روی مدیران ارشاد است و آن هم اینکه چرا با ایجاد یک بانک اطلاعاتی کامل از سینماگران زمینه تخصیص مستقیم عیدی بهشان ایجاد نشده و با واسطه تراشی اسباب شکل گیری کلی حرف و حدیث رقم زده شده؟؟