1

شدید شدن تب کرونا و تردیدهای دبیر تازه جشنواره فجر برای برگزاری⇐تصمیم قاطع و جدی برای جشنواره امسال، گرفته نشده!/امکان بازگشت بین‌الملل به فجر و برگزاری همزمان در بهار آینده وجود دارد!

سینماروزان: با وجود معرفی محمدمهدی طباطبایی‌نژاد به‌عنوان دبیر جشنواره سی و نهم فجر ولی نه هنوز فراخوان جشنواره منتشر شده و نه هنوز مشخص شده که ستاد کرونا با برگزاری جشنواره امسال موافقت خواهد کرد یا نه؟؟

به گزارش سینماروزان سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره فیلم فجر در تازه‌ترین اظهارات پیرامون برگزاری جشنواره از احتمال بازگشت بین‌الملل به فجر و برگزاری همزمان در بهار آینده خبر داد؛ اتفاقی که می‌تواند تا حد زیادی به تعدیل هزینه‌ها هم منجر شود.

طباطبایی‌نژاد دبیر جدید جشنواره فیلم فجر به تسنیم گفت: در حال حاضر تصمیم قاطع و جدی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر گرفته نشده است اما تمام تلاش و امید ما برای این است که این جشنواره امسال برگزار شود.

وی درباره برگزاری آنلاین جشنواره بیان کرد: در صورتی که جشنواره برگزار شود قطعاً غیرآنلاین خواهد بود زیرا امکان برگزاری آنلاین جشنواره به دلیل تهدید و امکان سرقت آثار فیلمسازان وجود ندارد.

طباطبا‌یی‌نژاد همینطور گفت: تصمیم‌گیری درباره برگزاری یا عدم برگزاری جشنواره فیلم فجر از عهده دبیر خارج است و باید شورای سیاست‌گذاری جشنواره درباره آن تصمیم بگیرد. البته تصمیم‌گیری ما نیز با مشورت و هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

دبیر فجر افزود: در هر حال در صورتی که جشنواره برگزار شود، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود. امکان برگزاری جشنواره در سال آینده همزمان با بخش بین‌الملل فجر نیز وجود دارد که در حال حاضر نمی‌توان در مورد آن پاسخ قطعی داد.