1

شبنم مقدمی که با فیلم قتل زن داداش عبدالمالک ریگی به جشنواره میآید بیان داشت⇐فقط در “خجالت نکش” بود که هیچ اما و اگری در ایفای نقش نداشتم!!

سینماروزان: چند سالی میشود که شبنم مقدمی به بازیگر پرکار زنان سنتی نقشهای مکمل فیلمها بدل شده. او امسال نیز با دو فیلم “شبی که ماه کامل شد” با مضمون قتل زن داداش عبدالمالک ریگی و همچنین “زهرمار” در جشنواره حضور دارد.

به گزارش سینماروزان شبنم مقدمی در مقایسه کارنامه اش به “شرق” بیان داشت: به قول معروف همه نقش‌ها و همه فيلم‌هايم، مثل بچه‌هاي من هستند. (با خنده) درست است که اين جمله کليشه‌اي است اما واقعيت دارد. چون ممکن است در ميان بچه‌هاي يک مادر يکي از آنها شيطان‌تر باشد، يکي حرفت را گوش ندهد و…

مقدمی ادامه داد: به‌هرحال‌ مادر همه فرزندانش را با هر كيفيتي دوست دارد. ما هم اين حس را داريم که وقتي يک نقشي را مي‌بينيم، مي‌گوييم در اين نقش اگر اين‌طور بود بهتر بود، اگر اينجا نبود بهتر بود و…

مقدمی پیرامون اینکه در کدام نقشی که بازي کرده‌ «اگر»‌ها کمتر بوده است اظهار داشت: اين اتفاق در «خجالت نکش» برايم افتاد که هیچ اما و اگری در ایفای نقش نداشتم چون تعامل بسيار درستي ميان همه عوامل فيلم شکل ‌گرفته بود. من وقتي فيلم‌نامه را خواندم، گفتم جرئت ندارم آن را بازي کنم؛ نقش سختي است و نمي‌توانم آن را پيدا کنم ولی تهيه‌کننده فيلم به من گفت فيلم را نمي‌سازم اگر تو اين نقش را بازي نکني. اين حرف من را به تکاپو انداخت تا اين نقش را پيدا کنم.