1

شاگرد علامه طباطبایی در “امضاء”+عکس

سینماژورنال: جمعه 28 خرداد غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف چهره ماندگار فلسفه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران  به برنامه امضاء می آید.

به گزارش سینماژورنال غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف چهره ماندگار فلسفه و استاد بازنشسته دانشگاه تهران، شاگرد علامه طباطبائی، چهره نام آشنایی برای عموم و خصوصا علاقه مندان حکمت و فلسفه و این هفته با حضور در برنامه “امضاء” شبکه 3 از فلسفه و حکمت می گوید.

وی در ۵ دی سال ۱۳۱۳ در شهر درچه روستای دینان از توابع خمینی شهر که امروزه جزو شهرستان خمینی شهر اصفهان است بدنیا آمد ، پس از تحصیل ابتدائی در روستای خود، در مدرسه علمیه نیم آورد اصفهان به تحصیلات دینی مشغول شد، پس از گذراندن دوره سطح و مقدمات فلسفه، سال ۱۳۳۳ وارد حوزه علمیه قم شد و ضمن تحصیل خارج فقه و اصول نزد مراجع بزرگ، نزد علامه طباطبائی به فراگیری فلسفه پرداخت.

وی شاهد مباحث فلسفی هانری کربن (فرانسوی) و علامه طباطبایی نیز بود، فلسفه را در اصفهان نزد حکیم ضیاء پور شروع کرد و در قم در سطح عالی با علامه طباطبائی به پایان رساند و از شاگردان خاص وی شد.

برنامه این هفته امضاء جمعه 28 خرداد ساعت 16 از شبکه 3 به تهیه کنندگی و سردبیری محمد صراف و اجرای احسان کرمی پخش می شود.

کیهان شادور کارگردانی، سارا کلاله تدوین، مرتضی قاضی نویسنده و محقق، سید میلاد پیغمبرزاده مجری طرح، حامد فرشته حکمت  مدیر فیلمبرداری ونور پردازی، سجاد حیدری، علیرضا اسفندیار، حامد دوستی گروه فیلم برداری، مرتضی مصباح راد مدیر روابط عمومی و امیرحسین راهنمایی عکاس از جمله عوامل تولید این برنامه هستند.

غلامحسین ابراهیمی دینانی
غلامحسین ابراهیمی دینانی