1

“شاخ به شاخ” با فرهاد اصلانی یا چرا فیلم هفت سال قبل اصلانی را به نام محصول جدید به مخاطب قالب می‌کنید؟+عکس

سینماژورنال: شبکه نمایش خانگی همچنان محلی است پر از سورپرایز یا به زبان فارسی شگفتی برای مخاطبان!

به گزارش سینماژورنال تقریبا هفته ای نیست که سری به سوپرمارکت محله خود بزنید و با فیلمی که در نوع خود می تواند سورپرایزتان کند در شبکه خانگی روبرو نشوید.

تازه ترین سورپرایز فیلمی است به نام “شاخ به شاخ” که بر روی پوسترهای آن تصویری گل درشت از فرهاد اصلانی بازیگر کارکشته سینمای ایران به چشم می خورد.

حتی اگر مخاطب عام نباشید و یک مخاطب جدی سینما باشید باز هم از عرضه چنین محصولی متعجب می شوید چون هر چه به ذهنتان فشار می آورید نمی فهمید که اصلانی در چه زمانی در چنین فیلمی بازی کرده است.

شگفتی بعدی زمانی رقم می خورد که می بینید زیر لوگوی فیلم، عبارت “فیلمی از کارگردان لامپ صد” یعنی سعید آقاخانی به چشم می خورد. اینکه آقاخانی چه زمانی این فیلم را کارگردانی کرده است که بیشتر کنجکاوتان می کند و پیش خود می گویید احتمالا این فیلم اخیرا و در سکوت خبری تولید شده است.

فیلم هفت سال قبل را به نام محصول جدید به مخاطب قالب می کنند

بعد از اینکه محصول را خریده و یک ربع ابتدایی آن را می بینید است که تازه می فهمید چه رکبی خورده اید چراکه این فیلم نه محصولی تازه از سعید آقاخانی و فرهاد اصلانی که تلفیلمی است که حدودا هفت سال قبل تولید شده بود و در آن زمان از تلویزیون روی آنتن هم رفته بود.

تلفیلمی که به تهیه کننده اش بهادر اسدی نیز ایفای یکی از نقشهای مقابل اصلانی سپرده شده و برای همین در جای جای فیلم حضور فعال دارد.

حالا بعد از گذشت هفت سال چون فرهاد اصلانی به یکی از بازیگران محبوب سینما بدل شده و آقاخانی هم فیلمی به نام “لامپ صد” را ساخته و روانه پرده کرده، موسسه ای که رایت فیلم در اختیارش بوده تصمیم گرفته با توزیع فیلمی قدیمی به عنوان محصولی جدید، استفاده لازم را از نام این دو چهره ببرد.

تصویر “بخاطر پونه” روی جلد دی.وی.دی/زندگینامه اصلانی بجای معرفی محصول

جالب اینجاست که “شاخ به شاخ” حدودا چهار سال پیش از “بخاطر پونه” ساخته شده اما بر روی جلد این محصول تصویری از اصلانی در “بخاطر پونه” دیده میشود. شاید به این خاطر که در هر دو فیلم اصلانی نقش یک معتاد را بازی کرده است!

پشت جلد دی.وی.دی “شاخ به شاخ” هم بجای آن که درباره این محصول به مخاطب اطلاعات داده شود زندگینامه هنری فرهاد اصلانی نوشته شده است و البته در زیر زندگینامه نیز فهرست جوایزش! ابلهانه اینکه کاندیداتوری او در جشنواره فجر هم در فهرست جوایز آمده است!

اینها همه شگفتیهایی نیست که در برخورد با محصول رخ می دهد. بزرگترین شگفتی آنجاست که شرکت پخش کننده این فیلم را محصول 93 ایران دانسته است در صورتی که این فیلم شش سال پیش از تاریخ ذکر شده روی محصول تولید شده است.

شاخ به شاخ
نمایی از پوستر “شاخ به شاخ”

مدیران شبکه خانگی! برای این بی حرمتیها چاره ای بیندیشید

وقتی به عنوان مخاطب برای تماشای محصولات روز سینمای جهان به سراغ دستفروشها می روید شاید برایتان اهمیت نداشته باشد که بر روی جلد دی.وی.دی خریداری شده چه چیزی نوشته شده است چون معمولا جنسی که از دستفروش می خرید حداقل نصف قیمتی است که برای محصول مجاز می دهید و البته آنچه دستفروش به شما می دهد به مانند هر جنس زیرزمینی دیگر، ضمانت فروش ندارد.

اما وقتی به سراغ شبکه نمایش خانگی کشور خود می روید و محصولی را می خرید که نام یکی از شرکتهای صاحب نام این حیطه رویش آمده انتظارتان این است که کمی بیشتر به شما احترام گذاشته شود و لااقل درباره تاریخ تولید محصول به شما راست گفته شود.

نمی دانم برای برخورد با این بی احترامیهای پی در پی ای که در شبکه خانگی به مخاطب محترمی که برای خرید محصول ارژینال هزینه می کند، روا می شود، راهکارهای قانونی وجود دارد یا نه اما این را می دانم مخاطبی که بیشتر از یک بار از یک سیستم، ناراستی می بینید، برای دفعات بعد به جای خرید نسخه اصلی، راهش را کج کرده و ترجیح می دهد به سراغ دستفروشی برود که بجای یک فیلم اصلی و با اطلاعات نادرست، شش فیلم کپی و بدون اطلاعات را در یک دی.وی.دی و با نصف قیمت یک فیلم مجاز به او عرضه می کند.

پس مدیران محترم شبکه نمایش خانگی تا دیر نشده برای این بی احترامیها چاره ای بیندیشند.