1

سینماگران خوش تیپ حواسشان باشد⇐کمپلکس کافئین در تابستان به داد موهایتان می‌رسد!

سینماروزان: تحقیقات نشان می دهد که ریزش مو در فصل تابستان نسبت به سایر فصول بیشتر است. متخصصین پوست و مو بر این باور هستند که، فولیکول مو که در طول سال وظیفه تولید مو را بر عهده دارد در فصل گرما قدرت عمل چندانی ندارد و همین موضوع می تواند منجر به افزایش ریزش مو شود . از سوی دیگر ،گرما سبب فعال شدن  برخی از هورمون های بدن مانند تستسترون می شود که خود عامل اصلی ریزش ارثی موی سر است .علاوه بر آنچه که در گذشته، قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه یو وی می تواند به موها آسیب جدی وارد کند. بدین صورت که ،رطوبت مو به مرور کم شده و کوتیکول مو کم کم از بین می رود که این امر خود باعث خشک ،شکننده و آسیب دیدگی موها می گردد. به همه این موارد چرب شدن پوست سر و بسته شدن منافذ آبرسان به ریشه مو در اثر تعرق تابستانه نیز می بایست اضافه شود.

دکتر مجتبی امیری متخصص پوست و مو توصیه می کند که در فصل گرما از شامپوها و محلول هایی که این تاثیرات را کم می کنند استفاده کنیدو لیکویید دارای کمپلکس کافئین می تواند راه حل مناسبی برای محافظت از موها درفصل تابستان باشد.  زیرا که این دسته ازمحصولات درمانی علاوه بر رساندن کمپلکس کافئین به فولیکول ها و بی اثر کردن فرآیند مخرب تستسترون بر روی موها ،با عصاره نعنای موجود در خود می توانند سبب خنک شدن پوست سر شده و با آبرسانی به لایه های زیرین ،شادابی و طراوت را در فصل تابستان به پوست سر بازگرداند.

لازم به ذکر است ریزش ارثی موی سر از شایع ترین دلایل ریزش موی آقایان آقایان است که دلیل آن هم ترشح بیش از حد هورمن تستسترون در آن هاست که اتفاقا در فصل تابستان به دلیل گرما افزایش می‌یابد. از این رو کمپلکس کافئین می‌تواند عامل بازدارنده ای برای ریزش ارثی تشدید شده در فصل تابستان باشد.

بد نیست بدانید طبق تحقیقات به عمل آمده افزایش میزان موهای از دست رفته در تابستان اغلب موجب نگرانی و افزایش مراجعه به پزشک و گاهی صرف هزینه های بسیار برای درمان می گردد در صورتی که بایدهمواره توجه داشت این موضوع امری است کاملاً طبیعی که درچرخه زیست انسان اتفاق می افتد.

هرچند برای این مسئله راه حل قطعی وجود ندارد و هر چه انجام دهیم باز هم در فصول گرم ریزش مونسبت به سایر فصول افزایش می یابدو با میزان بیشتری موی از دست رفته رو به رو می شویم؛ اما برای کاهش این روند باید تا حد ممکن با استفاده از محصولات مناسب از مو محافظت به عمل آورد.