1

سیاوش حقیقی: مشکل “بلوک نه خروجی دو” اختلاف تهیه‌کنندگان بود و نه ممیزی!/اگر جای شهاب مرادی بودم بعید بود دبیری جشنواره شهر را به “حقیقی” بدهم

سینماژورنال: نشست خبری جشنواره فیلم شهر در کنار توضیحات کلی که پیرامون کمیت برگزاری جشنواره داشت حاوی یک سری نکات حاشیه ای اما شاید جذابتر از متن هم بود.

به گزارش سینماژورنال از جمله این حواشی صحبتهایی بود که حقیقی درباره فیلم مشکل دار علیرضا امینی مطرح کرد.

در حالی که در تمام دو سال اخیر “بلوک نه خروجی دو” از جمله آثاری بوده که بدلیل لحن تند و تلخی غیرمنطقی تسری یافته در کل آن، در فهرست فیلمهای مشکل دار سینمای ایران بوده و تلویحا توقیف هم شده بود اما سیاوش حقیقی دبیر جشنواره ادعای این را کرد که فیلم توقیف نبوده است.

حقیقی درباره “بلوک نه خروجی دو” گفت: مشکل فیلم علیرضا امینی اختلافات میان تهیه کنندگان بود که باعث شد فیلم نتواند اکران شود. در صورتی که فیلم مشکل ممیزی نداشت و اگر این اختلافات وجود نداشت فیلم قابلیت اکران را داشت.

وی ادامه داد: طبیعیست با رفع مشکل میان تهیه کنندگان این فیلم توانست مجوز حضور در جشنواره فیلم شهر را بیابد.

به ممیزی ارشاد نگاه نکردیم و ممیزی خود را داشتیم

یکی دیگر از حواشی نشست جشنواره شهر درباره روند ممیزی در جشنواره شهر بود که حقیقی درباره آن گفت: ما برای انتخاب فیلمها به ممیزی ارشاد نگاه نکردیم و ممیزی خاص خود را داشتیم.

و در توضیح این روند افزود: البته تمامی فیلمهای جشنواره بعد از انتخاب به اداره نظارت ارشاد فرستاده شدند و تمامی آنها برای نمایش در جشنواره شهر تاییدیه ارشاد را هم گرفتند.

اگر جای شهاب مرادی بودم بعید بود دبیری را به حقیقی بدهم

جذاب ترین صحبتهای حاشیه ساز سیاوش حقیقی اما جایی بود که  در یک شسکته نفسی تمام عیار از این گفت که به مدیر قبلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری گزینه های دیگری را برای دبیری جشنواره پیشنهاد داده بود. حقیقی گفت: اگر جای شهاب مرادی بودم بعید بود دبیری جشنواره را به سیاوش حقیقی بدهم چون گزینه های بهتری هم برای این کار وجود داشتند.

حقیقی خاطرنشان ساخت: حتی سه گزینه بهتر را به مرادی پیشنهاد دادم و ایشان در نهایت از من خواستند که دبیری جشنواره را بپذیرم.

این مدیر سینمایی درباره تعاملش با مدیر جدید سازمان فرهنگی-هنری شهرداری هم بیان داشت: صلاحی از همان ابتدای کار از ما خواست که برای انجام سریع امور جشنواره مستقیم و بی واسطه با خودش تماس بگیریم. ایشان واقعا پای جشنواره ایستادند و کار را با کمک ایشان پیش بردیم.