1

سونامی کن؛ سوژه معرکه‌گیری آقای هواشناس!/زیرنویس‌هایی که می‌توانست جان مردم را نجات دهد…

سینماژورنال/مهدی کشاورز: تهران با چند قطره باران قفل می شود. این چیز تازه ای نیست. مدیریت بحران شهری معمولا پس از واقعه از خواب بیدار می شود. این هم چیز تازه ای نیست.

رسانه ملی که زیرنویس اش خیلی وقتها خوب و به موقع کار می کند در چنین مواقعی که جان مردم در خطر است ناگهان از دسترس خارج می شود. این هم چیز تازه ای نیست!

طوفان یکشنبه شب بنا بر اظهار نظر تعداد زیادی از شاهدان عینی شمار زیادی از مردم و درختان را با خود کنده و برده است و برخی از معتبرترین پایگاه های خبررسانی در پوشش این خبر به برخی مصلحت اندیشی ها رای داده اند. این هم چیز تازه ای نیست.

قربانیان و مصدومان طوفان و سیل روز یکشنبه در مسیر رودخانه کن و رودخانه کرج به عنوان مقصران اصلی شناخته شدند! این هم چیز تازه ای نیست!

تنها صحبتی که باقی می ماند به آقای هواشناس مربوط می شود. جناب محمد اصغری که پای ثابت برنامه های زنده و تاک شوهای تلویزیونی است و بیشتر وقت خود را پشت تریبونهای رسانه ملی می گذراند تا در اداره هواشناسی در گفتگوی خود با اخبار ساعت 22 یکشنبه شب شبکه سوم قاطعانه اظهار کرد که پیش بینی این طوفان دوروزه که با نظم خاصی راس ساعت 19 شروع شد ممکن نبود!

اما به گواه برخی از خبرگزاری ها از روز جمعه خبر طوفان شدیدی مخابره شده بود ودر این میان جناب اصغری و رفقایش در دید و بازدید عید فطر فراموش کردند سری هم به ستاد مدیریت بحران بزنند و آنها را قانع کنند که به روشهای مختلف اعلان ، به مردم هشدار دهند که از مسیر رودخانه ها دور شوند!

سر آقای هواشناس خیلی شلوغ شده…

احتمالا در این یکی دو شب جناب اصغری جذاب(!!!) سرش شلوغ تر از همیشه است. البته نه در سازمان هواشناسی که در سازمان صدا و سیما و با آن لحن خودمانی به مردم اعلام خواهد کرد که دمای هوا چند درجه جابجا خواهد شد.

آقای هواشناس اگر تکنولوژی های موجود امکان پیش بینی چنین طوفانی و رگبار و سیلی را نمی دهد خب، روراست آن را با مردم در میان بگذار ! پیش بینی یکی دو درجه بالا و پایین شدن دما چه کمکی به حال ما می کند!؟ قطعا هوای تهران خنک تر از داغ دل بازماندگان این طوفان است. خنک تر از داغ دل خانواده هایی که هنوز اثری از عزیزان خود پیدا نکرده اند.

طوفان کن
طوفان و سیل در کن