1

سومین شبکه HD رسانه ملی هم مشخص شد

سینماژورنال: بعد از اچ.دی شدن دو شبکه تهران و مستند حالا بنا شده تا خردادماه امسال شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی هم اچ.دی شود.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “مهر” علی اصغر پورمحمدی قائم مقام رسانه ملی با اشاره به خبر اچ دی شدن شبکه سه سیما که پیش از این مطرح شد، بیان کرد: آقای سرافراز رییس صداوسیما پیش از این دستور تبدیل اس دی به اچ دی شبکه سه سیما را در یک برنامه زمان بندی شده داده بودند و با تلاش همکاران فنی این اقدام به زودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه های لازم برای اچ دی شدن شبکه های سیما یادآور شد: در سراسر دنیا دولت ها به صورت یک برنامه ملی سرمایه گذاری کرده و بودجه هایی را در اختیار قرار می دهند تا به ارتقای تکنولوژی رسانه ای کمک کنند. ما در این حوزه باید هزینه های سرسام آوری را متحمل شویم و امیدواریم دولت به ما کمک کند.

تا خرداد یا اویل تابستان شبکه سه اچ.دی می شود

پورمحمدی همچنین با اشاره به زمان اجرایی طرح اچ دی شدن شبکه سه بیان کرد: این طرح در اولویت اقدامات فنی سازمان صداوسیما قرار گرفته و با تلاش همکاران قرار است در ماه خرداد یا اوایل تابستان شبکه سه به صورت اچ دی پخش شود.

معاون سیمای رسانه ملی در پاسخ به اینکه برای فراهم کردن بستر اچ دی شبکه سه سیما چه شبکه هایی حذف و یا ادغام خواهند شد، تاکید کرد: قرار نیست برای اچ دی شدن شبکه سه سیما هیچ یک از شبکه ها حذف و یا ادغام شوند.

پورمحمدی در پایان درباره چرایی اچ دی شدن شبکه سه سیما در میان دیگر شبکه های سراسری عنوان کرد: شبکه سه سیما در بیش از ۱۵ سال گذشته جزو شبکه های پربیننده بوده است و امیدواریم که سایر شبکه ها هم اچ دی شوند.