1

سوءاستفاده «۲۰٫۳۰» از حمید نعمت‌الله برای حقنه یک دیدگاه خاص؟؟؟+فیلم و گلایه تند نعمت الله از این سوءاستفاده

سینماروزان: همین دو هفته قبل بود که رییس صداوسیما از رویکرد منفی “20.30” و درگیری آن با حواشی انتقاد کرده و از این گفته بود که این برنامه به دور از سیاه نمایی باید به سمت خبررسانی با چاشنی طنز برود.

این اظهارات این نیاز را ایجاد میکرد که این بخش خبری برای مدتی کوتاه هم که شده قضاوتهای یکطرفه را کناری نهد و واقع بینانه تر به نقد سینما بپردازد.

با این حال پنجشنبه شب به بهانه انتقاد معدودی نماینده مجلس از دو فیلم “مادر قلب اتمی” و “اکسیدان” بخش خبری “20.30” سعی کرد موضعی کاملا منفی نسبت به این دو داشته و حتی از مجلس بخواهد که برای جلوگیری از ادامه اکران چنین آثاری وارد فاز قانونگزاری شود!!!

با این حال به پایان رساندن این بخش خبری با سخنانی از حمید نعمت الله که نه در گفتگو با “20.30” و به بهانه نامه نمایندگان بلکه به بهانه فیلمش “رگ خواب” و در گفتگو با شبکه “آیفیلم” انجام شده بود تعجب برانگیز می نمود.

نعمت الله در جایی از گفتگویش با آیفیلم در خلال صحبت درباره “رگ خواب” به انتقاد از جریانی خاص در سینما که جنس کثیف و بنجل به مخاطب میدهد پرداخته بود بدون آن که نامی از فیلمی خاص ببرد.

آیا قرار دادن این گفته ها کنار نامه نمایندگان در اعتراض به “اکسیدان” و “مادر قلب…” سوءاستفاده نیست؟ دست اندرکاران “20.30” میتوانستند درباره نامه موردنظر مستقیما با نعمت الله یا هر سینماگر دیگری گفتگو کنند و تندترین نظرات در این باره را هم منعکس کنند پس چرا تنبلانه ترین و دمده ترین روش را برای حقنه دیدگاه خویش انتخاب نمودند؟

برای دیدن فیلم “20.30” اینجا را کلیک کنید.

گلایه نعمت الله از سوءاستفاده 20.30

 کارگردان «رگ خواب» در واکنش به این سوءاستفاده نوشت:  متاسفم که از صحبت هایم سوءاستفاده شده است. اول اینکه این مصاحبه مال قبل از زمان اکران فیلم «رگ خواب» بوده و ربطی به امروز و حواشی این روزها ندارد. زمانی که این مصاحبه انجام شد فیلم های مورد بحث این روزها اصلا اکران نشده بودند.

دوم اینکه صحبت های من درباره کلیت سینمای ایران و یک نقد کلان بود، نه اشاره به یک یا چند فیلم خاص.

سوم اینکه از نظر بنده بدترین نوع مدیریت فرهنگی، پایین کشیدن فیلم از پرده های سینماست. این عمل غیر مدنی، تاثیر منفی اش در فضای فرهنگی جامعه بسیار مخرب تر از هر فیلم مبتذل فرضی است. به نظرم اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اینقدر خودشان را به اذیت و زحمت نیندازند. تشکل ها و جماعت پرتعداد دیگری به تعطیل کردن کنسرت ها و توقیف کتاب و پایین کشیدن فیلم از پرده ها و… مشغول اند!