1

سناریست “قلب یخی”؛ پشت پرده راه‌اندازی سامانه کنسرت آنلاین+عکس

سینماژورنال: در حالی که راه اندازی اولین سامانه کنسرت آنلاین ایران مجالی تلقی شده برای واکنش به لغو کنسرتهای چند هفته اخیر اما شاید خیلیها ندانند این حامد عنقا است که به عنوان مدیر پروژه برگزاری این کنسرتها نقش اصلی را بازی کرده است.

به گزارش سینماژورنال حامد عنقا که سابقه فیلمنامه نویسی در تلویزیون و شبکه خانگی را برعهده دارد بیش از هر چیز به خاطر نگارش سناریوی سریال نیمه تمام “قلب یخی” شهرت دارد.

او که در ابتدای راه‌اندازی روزنامه “صبا” سردبیری این روزنامه را برعهده داشت و نسبت به ادوار بعدی این روزنامه، عملکرد مفیدتری هم داشت،  نگارش فیلمنامه آثاری نظیر “انقلاب زیبا”، “نردبام آسمان” و “تنهایی لیلا” را برعهده داشته است.

عنقا حالا در تازه ترین تجربه هنری خود مدیریت پروژه سامانه کنسرت آنلاین را عهده دار شده است؛ سامانه‌ای که دوازدهم خردادماه با اجرای علیرضا قربانی در حوزه هنری افتتاح شد.

حامد عنقا
حامد عنقا

اجرای کنسرت برای همه اقشار جامعه

حامد عنقا در افتتاحیه کنسرت آنلاین گفت: با توجه به هزینه بالای بلیت کنسرت بسیاری از افراد در شهرهای مختلف توان استفاده از این کالای فرهنگی را ندارند و با استفاده از سامانه‌ آنلاین امکان استفاده از کنسرت‌ها با پرداخت هزینه‌ای اندک برای همه اقشار کشور و حتی ایرانیان مقیم خارج فراهم می شود که به شنیدن موسیقی ایرانی علاقه‌مند هستند.

وی ادامه داد: این رویای ما بود که بتوانیم چنین شرایطی را برای مردم شریف ایران فراهم کنیم و امروز بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم تاحدی به این رویا دست یابیم. حالا نزدیک به ده هزار کاربر امکان استفاده از کنسرت امشب را دارند.

عنقا خاطرنشان کرد: قرار است بسیاری از هنرمندان در پروژه‌ کنسرت آنلاین حضور یابند. کنسرت‌های موسیقی با وجود قیمت‌های بالای بلیت و سالن‌های اجرای اندک، اقتصاد خود را دارند، اما این کنسرت‌ها می‌توانند از طریق ارائه در فضاهای جدید مانند فروش آلبوم به صورت آنلاین بازاری برای خود داشته باشند. جامعه موسیقی کشور بسیار پویا و فعال است و می‌تواند با این فضای جدید بازار جدیدی داشته باشد.

از این طریق موسیقی را به خانه های مردم می بریم

در افتتاحیه سامانه کنسرت آنلاین علیرضا قربانی به همراه گروه خود روی سن آمد و پیش از اجرای کنسرت گفت: زمانی که این برنامه در کنسرت آنلاین مطرح شد، برایم جالب بود و احساس کردم اجرا در یک کنسرت آنلاین تجربه خوبی است. ما باید از تکنولوژی برای پویایی هرچه بیشتر موسیقی بهره ببریم.

وی افزود: در جهان می توان بسیاری از نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و حتی مسابقات فوتبال‌ها را به صورت آنلاین تماشا کرد و افراد با پرداخت وجه کمی موفق به تماشای آن می شوند. در بسیاری از مواقع ظرفیت سالن‌ها محدود است و تنها جمع اندکی می‌توانند با خرید بلیت به تماشای کنسرت بنشینند.

او ادامه داد: من علی‌رغم این که هفته آینده کنسرت‌های «دخت پری‌وار» را دارم، ولی دوست داشتم در این پروژه حضور داشته باشم تا از این طریق موسیقی را به خانه‌های مردم ببریم. راه یافتن موسیقی به خانه‌های مردم از طریق کنسرت آنلاین به جریان پویای موسیقی کمک خواهد کرد.

علیرضا قربانی در کنسرت آنلاین در حوزه هنری
علیرضا قربانی در افتتاحیه کنسرت آنلاین در حوزه هنری