1

سعید آقاخانی در نقش یک جانباز اعصاب و روان+عکس

سینماژورنال: فیلم سینمایی «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی که در سکوت خبری تولید خود را آغاز کرده بود این روزها در خانه ای، حاشیه تهران فیلمبرداری اش را ادامه می دهد.

به گزارش سینماژورنال تاکنون 20 درصد از فیلمبرداری این فیلم گذشته و آن طور که شنیده شده سعید آقاخانی در آن در نقش یک جانباز اعصاب و روان ایفای نقش کرده است.

طناز طباطبایی و پانته آ پناهی ها دیگر بازیگرانی هستند که در این مدت جلوی دوربین مرتضی غفوری رفته اند و در روزهای آینده نیز مهرداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی و کاظم سیاحی به جمع بازیگران این فیلم اضافه خواهند شد.

عوامل «اروند» به زودی و پس از پایان کار در حومه تهران به خوزستان سفر خواهند کرد و با توجه به اینکه قرار است اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر باشد تدوین کار به صورت همزمان توسط امیر ادیب پرور آغاز شده و کار ساخت موسیقی «اروند» هم توسط کارن همایونفر به زودی آغاز خواهد شد.

پیش بینی می شود با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و مدت زمان فیلمبرداری نسخه اولیه «اروند» در موعد مقرر تحویل دبیرخانه سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شود.

اروند
سعید آقاخانی در کنار پانته آ پناهیها و طناز طباطبایی در “اروند”

مهدی داوری تهیه کننده کار است

مهدی داوری تهیه کننده آثاری چون «پل چوبی» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» برای دومین بار پس از «تجریش ناتمام» تهیه کنندگی فیلم جدید آذربایجانی را به عهده گرفته است تا دستیار سابق زنده یاد رسول ملاقلی پور برای نخستین بار فیلم سازی در زمینه دفاع مقدس را تجربه کند.

در خلاصه داستان «اروند» آمده: یونس یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه ای را در این جریان سیال ذهن وارد می کند.

عوامل «اروند» عبارتند از:

نويسنده و كارگردان: پورياآذربايجانى/ مديرفيلمبردارى: مرتضى غفورى/ تدوين: امير اديب پرور/ صدابردار: محمودخرسند/ طراح صحنه و لباس: مهدى موسوى/ آهنگساز: كارن همايونفر/ طراح گريم: كامران خلج/ جلوه هاى ويژه ميدانى: محمدرضاشرف الدين/ جلوه هاى ويژه كامپيوترى: اميرسحرخيز/ منشى صحنه: جمشيدخندان/ گروه کارگردانی: پانته آ حسينى /مهدى سليمانى منصور/ سعيدروشن/ مديرتداركات: سهراب دادگستر/ عكس: موناسرتوه/ مدیر تبلیغات: ميثم ميرزايى/ روابط عمومى: محمدصادق شايسته/ مجرى طرح و مديرتوليد: پيمان جعفرى/ جانشين تهيه کننده: على باذل، مهدی معزی/ تهیه کننده: مهدی داوری.

بازيگران: سعيدآقاخانى/ طنازطباطبايى/ پانته آ پناهى ها/ مهرداد صديقيان/ اميد روحانى/ حسين سليمانى/ كاظم سياحى/ اميرحسين قدسى/ على شادمان/ مالك سراج/ سينا كرمى/ بازيگران خردسال: سپهرادفرزامى/ستايش مرادى