1

سرمایه‌گذار “نقش نگار”، “سیزده” و “هیچ‌کجا هیچ‌کس” به اعدام محکوم شد

سینماژورنال: بابک زنجانی متهم نفتی که در سالهای گذشته از طریق شرکتی به نام سورینت فیلم به عنوان سرمایه گذار در تولید آثاری سینمایی چون “هیچ کجا هیچ کس”، “سیزده” و “نقش نگار” هم حضور داشت به اعدام محکوم شد.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “تسنیم” حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و سومین نشست خبری خود با اعلام کرد: حکم زنجانی و دو متهم دیگری که در پرونده نفتی با وی محاکمه شدند در دادگاه بدوی صادر شده است و دادگاه بدوی این سه متهم را مفسد‌فی‌الارض تشخیص داده و به اعدام محکوم کرده است.

وی افزود: متهمان پرونده علاوه بر اعدام به رد مال در حق شاکی یعنی شرکت نفت و همچنین به جزای نقدی معادل یک‌چهارم پولشویی محکوم شدند.

شکست تجاری تمام آثار سینمایی که این متهم از آنها حمایت کرده بود

به گزارش سینماژورنال اولین فیلمی که زنجانی از تولید آن حمایت کرد “هیچ کجا هیچ کس” ابراهیم شیبانی بود و به دنبال آن نیز در فیلمهای “سیزده” هومن سیدی و “نقش نگار” علی عطشانی به عنوان سرمایه گذار حضور داشت.

هیچ کدام از آثاری که زنجانی به عنوان سرمایه گذار آنها فعالیت کرده بود در اکران فروش مقبولی نداشتند.

آخرین فیلمش “نقش نگار” هم که به واسطه حضور ناصر ملک مطیعی انتظار می رفت فروش خوبی داشته باشد بعد از چند بار تعویق اکران از حدود دو ماه پیش روی پرده رفت که به علت محدودیت تبلیغات نتوانست فروشی بیش از 250 میلیون تومان داشته باشد.