1

سرمایه‌گزار فیلم تازه تهیه‌کننده “کیمیا” هم مشخص شد

سینماژورنال: محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده پرکار سالهای اخیر تلویزیون که امسال دو سریال “تنهایی لیلا” و اخیرا هم “کیمیا” را روی آنتن داشت و البته یک فیلم به نام “ماهی سیاه کوچولو” را روی پرده داشت که در گیشه شکستی فاجعه‌بار را تجربه کرد، این روزها درگیر تولید تازه‌ترین محصول سینمایی خود است.

به گزارش سینماژورنال این محصول سینمایی که ساختاری اپیزودیک دارد “رند”/هیهات” نام دارد که چهار کارگردان جوان سینمای ایران یعنی دانش اقباشاوی، محمدهادی نائیجی، روح ا.. حجازی و هادی مقدم دوست اپیزودهای مختلف آن را می سازند.

اپیزودیک و عاشورایی با حضور یک هنرپیشه زن عراقی

هرچند خلاصه داستان واضحی برای “رند” که به تازگی نام آن به “هیهات” تغییر یافته ارائه نشده است اما آن طور که مشخص است چهار اپیزود مختلف این فیلم با مضمون عاشورا ساخته خواهند شد.

حامد بهداد، حمید فرخ‌نژاد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی و آلا نجم(هنرپیشه عراقی) بازیگرانی هستند که در اپیزودهای مختلف “رند” ایفای نقش کرده اند.

حمایت مجری بیلبوردهای صداقت آمریکایی از پروژه

نکته جالب درباره “رند” سرمایه گذار آن است که هرچند به طور رسمی اعلام نشده اما شنیده‌های سینماژورنال حکایت از آن دارند که سازمان هنری-رسانه‌ای اوج یعنی مجری بیلبوردهای معروف “صداقت آمریکایی” حمایت از این پروژه را متقبل شده است.

پیش از این احسان محمدحسنی مدیر این سازمان هم از حضور اوج با چهار فیلم در جشنواره سخن گفته بود؛ سه فیلم دیگر “بادیگارد” ابراهیم حاتمی‌کیا، “ایستاده در غبار” محمدحسین مهدویان و انیمیشن “بازگشت” ساخته محمد همدانی(اینجا را بخوانید) بوده‌اند و آن طور که شنیده شده “هیهات” هم فیلم چهارم است.

اینکه شفیعی که در هفته‌های اخیر به‌خاطر تقدیم رسانه متبوعش به نویسنده “گاو” با انتقاد رسانه‌های ارزشی مواجه شده بود(اینجا را بخوانید) و سالهای گذشته نیز آثاری سینمایی مانند “سربه مهر” و “زندگی خصوصی آقا و خانم میم” را تولید کرده بود که به لحاظ بازخورد مخاطب سودآور نبوده‌اند باز هم می‌تواند حمایت ارگانهای متنفذ ارزشی را پشت خود داشته باشد به نوبه خود هم جالب است و هم عجیب.

“هیهات” یک رقیب عاشورایی دیگر هم دارد

 به جز “رند/هیهات” امسال یک انیمیشن با نام “ناسور” هم به دفتر جشنواره ارائه شده که گفته شده مضمون آن هم درباره عاشوراست. سازندگان این انیمیشن برادران دالوند هستد که در زمینه تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی هم به آنها کمک می‌کند با این حال سرمایه گذار تولید این انیمیشن هنوز مشخص نشده است.