1

آقازاده رييس صنف طلا و جواهر هم به سينما آمد+عکس و توضیحات یک تهیه‌کننده در این باره

سینماژورنال: فیلمبرداری بیشتر از 90 درصد سکانسهای “سلام بمبئی” قربان محمدپور که اولین محصول سینمایی ایران و بالیوود به شمار می رود به انتها رسیده و فقط مانده برخی نماها که باید در ایران گرفته شود.

به گزارش سینماژورنال “سلام بمبئی” از یک طرف به واسطه حضور محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری و شایلی همسر بنیامین در تیم بازیگران و از طرف دیگر به خاطر حضور یک سری بازیگر هندی نظیر دیا میرزا در آن مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

تهیه کنندگی این فیلم را جواد نوروزبیگی برعهده دارد و در تمام گزارشها و گفتگوهای مربوط به این فیلم از برگزاری مراسم ضیافت شامش در نقطه‌ای مرفه نشین از پایتخت تا فیلمبرداری اش در هندوستان همواره تاکید بر تولید پروژه در بخش خصوصی بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

از آنجا که تهیه کننده این فیلم بیشتر تهیه‌کننده ارگانی سینما و تلویزیون بوده و آخرین تجربیات اکران شده اش یعنی آثاری چون “بهمن” و “من دیه گو مارادونا هستم” نیز با سرمایه بانک پاسارگاد تولید شده بود این تولید محصول در بخش خصوصی بیشتر جلوه گر می‌شود.

به هر حال پروژه دوملیتی است و به علت فیلمبرداری در هندوستان هم که شده باید هزینه هایی بالاتر از حد معمول سینمای ایران برایش صرف شده باشد و همین است که کنجکاوی پیرامون چگونگی تولید بودجه را بیشتر می‌کند.

در میان فهرست عوامل “سلام بمبئی” که دقت می‌کنیم نام سه نفر به عنوان سرمایه‌گذار آمده است: امیدرضا کشتی‌آرای، جواد نوروزبیگی و حسن غلامی.

در میان این سه نفر نیز بیش از همه نام امیدرضا کشتی آرای است که جلب توجه می کند بخصوص که نام وی قبل از نام نوروزبیگی آمده و قطعا این به معنای اهمیت حضور وی در این پروژه است.

ردپای فعالان طلا و جواهر

شنیده های سینماژورنال درباره حضور فعالان صنف طلا و جواهر به عنوان سرمایه گذار این پروژه و بخصوص شباهت نام خانوادگی سرمایه گذار اصلی کار با نام خانوادگی یک چهره متنفذ صنف طلاسازی باعث کنجکاوی بیشتر درباره دانستن هویت سرمایه گذاران شد.

فعالان حوزه های اقتصادی قطعا نام محمد کشتی‌آرای را شنیده اند؛ رییس صنف کشوری اتحادیه طلا و جواهر که متولد 1329 است و 3 فرزند پسر دارد.

آیا امیدرضا کشتی‌آرای که سرمایه گذار اصلی “سلام بمبئی” است فرزند محمد کشتی‌آرای است؟

پدر در پاسخگویی روی خوش نشان نمی دهد

محمد کشتی آرای با تایید اینکه فرزندی به نام امیدرضا دارد وقتی این سوال که آیا فرزند شما وارد فعالیت سینمایی شده است را از سینماژورنال می‌شنود برای پاسخگویی روی خوش نشان نمی دهد و سعی می‌کند با توجیه “تشابه اسمی”(!!!) پاسخگویی را ناتمام بگذارد.

تهیه کننده “سلام بمبئی” حضور این آقازاده را تأیید می کند

با این حال جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم اینکه سرمایه گذار فیلمش، فرزند کشتی‌آرای بزرگ است را تأیید کرده و به سینماژورنال می‌گوید: خانواده کشتی‌آرای خانواده ای هستند که از سالها پیش علاقه به فعالیتهای خیریه و با درونمایه فرهنگی داشته اند. هدف آنها از این فعالیتها کسب درآمد نیست و بیشتر دوست دارند اثرگذاری فرهنگی داشته باشند.

محمد کشتی آرای
محمد کشتی آرای رییس صنف کشوری طلا و جواهر
 امیدرضا کشتی آرای سرمایه گذار "سلام بمبئی"
امیدرضا کشتی آرای سرمایه گذار “سلام بمبئی”

 

50 تا 60 درصد بودجه را فرزند رییس اتحادیه طلا و جواهر تأمین کرده
جواد نوروزبیگی با اشاره به اینکه “سلام بمبئی” اولین فعالیت سینمایی امیدرضا کشتی آرای است ادامه می دهد: حدودا 50 تا 60 درصد بودجه تولید کار را ایشان تامین کرده اند ضمن اینکه خودم هم بخشی از بودجه را فراهم نموده ام.

جواد نوروزبیگی درباره هزینه صرف شده برای تولید “سلام بمبئی” که 50 تا 60 درصد آن را آقازاده رییس صنف طلا و جواهر داده به سینماژورنال می‌گوید: ما با پروژه را با ارقام مرسوم ایران تولید کردیم آن هم در شرایطی که فقط یک ماه در هند پیش تولید داشتیم و حین فیلمبرداری به طور روزانه به 125 نفر هندی دستمزد می دادیم.

کمی بیش از 5 میلیارد هزینه تولید شده
این تهیه کننده ادامه می دهد: به هر حال سالها تجربه تولید سنگین را در سینمای ایران داشته ام و همین تجربه کمک کرد تا حتی یک ریال هم تلف نکنم.

نوروزبیگی در پاسخ به این سوال سینماژورنال که آیا بودجه تولید “سلام بمبئی” بیشتر از 5 میلیارد بوده یا کمتر می گوید: کمی بیشتر از 5 میلیارد هزینه تولید این کار شد.

گلزار و دیا میرزا در نمایی از "سلام بمبئی"
گلزار و دیا میرزا در نمایی از “سلام بمبئی”