1

سران خانه سینما، حمیّت صنفی را از این عضو هیأت مدیره بیاموزند⇐انتقاد صریح علی قائم‌مقامی از توقیف «خالتور» توسط تصویرشهر

سینماروزان: به غیر از جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران که اغلب سعی می‌کند با اعلام مواضع روشنی که دارد در جهت حمایت از صنف سینما حرکت کند دیگر صنوف تهیه‌کنندگی و البته خانه سینما کمتر توانسته اند همراهی صنفی خود را در بزنگاهها اثبات کنند.

به گزارش سینماروزان در ماههای اخیر بارها داشته‌ایم فیلمهای مجوزدار و دارای قرارداد ثبت شده در شورای صنفی نمایش که با ممنوعیت اکران در سینماهای عمومی متعلق به نهادها و ارگانها مواجه شده اند ولی خانه سینما حداقل برخورد ضربتی نسبت به این رفتارها را نداشته است اما به جایش برخی از سینماگران همچنان باوجدان، این رویه غلط را محکوم کرده اند.

در تازه ترین مورد کمدی-موزیکال «خالتور»آرش معیریان نیز با وجود تقاضاهای بالایی که از سوی مخاطبان برای تماشای آن وجود دارد با ممنوعیت نمایش در پردیسهای شهرداری مواجه شده است.(اینجا را بخوانید)

هرچند تصویرشهر مدعی شده به دلیل نداشتن ظرفیت اکران، «خالتور» نشان نمیدهد(اینجا را بخوانید) اما حسین فرحبخش تهیه کننده فیلم با اشاره به تعداد بیش از ده سالنه پردیسهای شهرداری، عملا سوءمدیریت را دلیل ممانعت از اکران «خالتور» دانسته است.(اینجا را بخوانید)

این رفتار باید موجب واکنش به‌موقع خانه سینما می‌شد که به روال همیشه، نشد اما علی قائم‌مقامی از اعضای هیأت مدیره خانه سینما که خود نیز این روزها درگیر تولید «جشن دلتنگی» است به صراحت از رفتار تصویرشهر گلایه کرده است.

قائم مقامی که جزو معدود رئوس خانه سینماست که اغلب کوشیده مدافع صنف باشد، با اشاره به توقیف «خالتور» توسط شهرداری در کانالش نوشته است: خبر آمده که موسسه تصویرشهر اجازه نمایش برخی فیلمهای مجوزدار را در پردیسهای شهرداری نمی‌دهد. پرسش اینجاست که آیا وظایف نظارتی وزارت ارشاد به تصویرشهر واگذار شده که این ارگان شهری ممیزی دوباره‌ای بر محصولات دارای پروانه ساخت و نمایش قرار میدهد؟؟

قائم‌مقامی ادادامه داده است: به نظر می‌رسد بهتر آن است که تمامی ارگانها و نهادها، مجوزهای قانونی ارشاد را به رسمیت بشناسند تا خدای نکرده شبهه سوءاستفاده شخصی از اموال عمومی شکل نگیرد!