1

اذعان شورای نمایش به تخلف دست‌اندرکاران “شهرزاد”!

سینماژورنال: روز یکشنبه ساعت 21:30 قسمت بیستم سریال «شهرزاد» یک روز قبل از عرضه رسمی  در پردیس سینمایی کوروش به نمایش درآمد. نمایشی که این بار برخلاف برنامه های مشابه یک اکران خصوصی یا رونمایی نبود و برای آن بلیت فروخته شد.

به گزارش سینماژونال و به نقل از “سینما” این روندی است که دست اندرکاران سریال «شهرزاد» قصد دارند برای قسمت های بعدی هم ادامه دهند. پیش از این خبرهایی در مورد اکران «شهرزاد» در برخی سینماهای شهرستانها شنیده شده بود و این بار به طور رسمی برای اکران این سریال در فضای مجازی تبلیغات شد و روز جمعه بلیت های این برنامه در سایت سینما تیکت فروخته شد.

به احتمال فراوان درآمد حاصل از این اکران ها بین سازندگان «شهرزاد» و مدیران سالن های نمایش دهنده تقسیم می شود.

بلیت فروشی برای اکران “شهرزاد” تخلف است

غلامرضا فرجی اقدام پردیس کوروش و سازندگان «شهرزاد» را تخلف دانست و گفت: رونمایی یا افتتاحیه در سالن های سینما ایرادی ندارد و تصور ما این بود که این مراسم یک برنامه رونمایی است و حتی چند تماس هم داشتیم که چرا چنینی اقدامی انجام شده.  اما اگر بلیت فروشی شده تخلف است و این تخلف سینما دار است.  برای هر اکرانی اگر قرار بر بلیت فروشی باشد، لازم است از سوی شورای صنفی نمایش حواله اکران صادر شود و اجازه بلیت فروشی برای اکران داده شود که در مورد سریال ها وزارت ارشاد چنین مجوزی را نمی دهد.

فرجی در ادامه گفت: حتی  برای فیلم های خارجی که قرار است در یک سانس اکران و برای آنها بلیت فروخته شود هم مجوز صادر می شود و هیچ سالنی اجازه ندارد بدون حواله اکران اقدام به بلیت فروشی کند.

اینکه چنین اکرانی بدون اطلاع شورای صنفی نمایش رخ داده قطعا تخلف محسوب می شود و باید منتظر ماند و دید برخورد شورای صنفی نمایش با این فعل غیرقانونی چه بوده است.