1

سخنگوی ارشاد پاسخ داد⇐ چرا آیت‌ا.. مکارم شیرازی با وزیر خارجه دیدار کرد اما با وزیر ارشاد، نه؟

سینماژورنال: حسین نوش آبادی سخنگوی وزیر ارشاد در نشست هفتگی خود به یکی از پرسشهای چند روز اخیر رسانه ها درباره چرایی عدم دیدار وزیر ارشاد با آیت ا.. مکارم شیرازی پاسخ داد.

به گزارش سینماژورنال نوش آبادی درباره دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع در سفری که به قم داشت‌ و اینکه گفته می‌شود آیت الله مکارم شیرازی جنتی را به حضور نپذیرفته است‌ پاسخ داد: آقای جنتی ارتباط خوب و تعامل نزدیکی با حوزه و مراجع دارند. در سفر اخیر هم با تعدادی از مراجع تقلید و موثرین حوزه علمیه قم ملاقات‌هایی داشتند که خوب و مفید بود و اکثریت علما از تلاش‌ها و اقدامات مثبت وزارت ارشاد حمایت کردند، در عین حال نکاتی که مدنظرشان بود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: اما دلیل اینکه با بعضی از مراجع، ملاقات حاصل نشد به دلیل برنامه‌ریزی از قبل دفاتر آقایان و کسالت برخی از آنها بود که امکان ملاقات در این سفر فراهم نشد، دلیل دیدار نکردن آقای مکارم نیز به دلیل کسالت ایشان بود.

او در ادامه این پرسش در پاسخ به اینکه آیت ا.. مکارم شیرازی در همان روز با جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کرده است‌، توضیح داد: این دو ملاقات همزمان نبوده است و گاهی ممکن است انسان در یک زمان حالش خوب باشد و یک ساعت بعد کسالت داشته باشد، در این مورد اگر بحث دیگری بوده، بی‌اطلاع هستم فقط می‌دانم این دو دیدار همزمان با هم نبوده است.