1

سازنده اولین فیلم ضدداعش به دنبال ساخت فیلمی سه ملیتی با مضمون ترور سیاستمداران مشهور ایرانی!!

سینماروزان: عباس رافعی که پنج سال قبل اولین فیلم ضدداعش ایران با نام “آوازهای سرزمین من” را به تهیه کنندگی امیرحسین شریفی کارگردانی کرده بود که مدتهاست در توقیفی ناگفته به سر میبرد قصد دارد فیلمی با مضمون ترور یک سیاستمدار مشهور بسازد.

فیلم تازه رافعی سه ملیتی بوده و در لوکیشنهایی مختلف از تهران تا ترکیه و مرز ترکیه و عراق می‌گذرد. عباس رافعی با اعلام این خبر به “تسنیم” گفت: فیلم تازه ام در گونه حادثه‌ای روایت می‌شود و دارای سکانس‌های تعقیب و گریز فراوان است.

رافعی با اشاره به ترور برخی شخصیتهای مشهور در فیلمش ادامه داد: ترور شخصیت‌های سیاسی مشهور، جان‌مایه فیلم اخیر من خواهد بود. پس‌زمینه فیلم به مسائل سیاسی و اجتماعی برمی‌گردد و در قالب داستانی روایت می‌شود که می‌گوید کم‌کاری بخشی از نهادها و مسئولین اگرچه منجر به نارضایتی مردم از وضعیت موجود می‌شود؛ اما بر خلاف آنچه دشمن می‌پندارد حتی افرادی که از این وضعیت ناراضی‌اند، زمانی که پای دفاع از مرزها در میان باشد حاضر به دفاع از میهنند.

رافعی اضافه کرد: فعلا با هیچ کدام از بازیگران وارد گفت‌وگو نشده‌ایم و به محض دریافت پروانه با عوامل فیلم مذاکره خواهم کرد.

کارگردان “کیمیا و خاک” درباره هزینه تولید فیلم جدیدش و مساله سرمایه‌های مشکوک که این روزها مورد بحث است، گفت: این فیلم مانند دیگر آثار من با هزینه شخصی تولید خواهد شد. من هر دو یا سه سال یکبار فیلم می‌سازم تا سرمایه فیلم در این مدت فراهم شود. برای من روشن است که چرا سرمایه‌گذاران مشکوک به سراغ امثال من و فیلم‌هایم نمی‌آیند چون به کسی باج نمیدهم؛ به نظر می‌رسد که رانت خواران دنبال ویژه‌خواران سینمایی و هنری هستند تا بتوانند با آنها راحت‌تر کار کنند.