1

سازمان اوج با رد دو ادعاي تهيه كننده متبوعش: دبير جشنواره فراموش كرد اين فيلم را به هيات انتخاب بدهد

سینماژورنال: سازمان هنری-رسانه ای اوج امسال سرمایه تولید چهار فیلم را فراهم کرده بود که در این بین دو فیلم “ایستاده در غبار” و “بادیگارد” به دلیل کیفیت بالا به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند و انیمیشن “فهرست مقدس” هم در میان انیمیشنهای برگزیده جشنواره بود با این حال فیلم چهارم که “هیهات” نام داشت حائز صلاحیت حضور در جشنواره تشخیص داده نشد.

به گزارش سینماژورنال این اتفاق گلایه های تهیه کننده را موجب شد که از هیات انتخاب انتقاد کرد و البته وعده حضور فیلم در بین الملل فجر را داد. این تهیه کننده در روزهای اخیر نیز از طریق رسانه متبوعش مرتب بر حضور “هیهات” در بین الملل فجر تاکید کرده بود آن هم در حالی که دبیرخانه بین الملل نام هیچ کدام از فیلمهای ایرانی این جشنواره را اعلام نکرده است.

نقض اول

اتفاق جالبتر اما به تازگی رخ داده که سازمان اوج با ارسال خبری به رسانه ها از عدم حضور فیلم در بین الملل فجر سخن گفته و به بیان بهتر سخنان تهیه کننده فیلم را نقض کرد.

در خبر سازمان اوج آمده: با عنایت به اتفاق پیش آمده برای فیلم سینمایی «هیهات» در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، سازمان هنری رسانه‌ای اوج تصمیم دارد این فیلم را در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر نمایش ندهد و نخستین اکران این فیلم به چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت موکول می‌گردد.  اوج ادامه داده: ابتدا قرار بود این فیلم در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر رونمایی شده و در بخش سودای سیمرغ این جشنواره حضور یابد اما علی‌رغم تحویل این فیلم به دبیرخانه جشنواره فجر، این فیلم با اقدام غیر قانونی دبیر جشنواره در هیئت انتخاب جشنواره به رأی گذارده نشد و با بی مهری کنار گذاشته شد.
اوج افزوده: با توجه به این اتفاقات این سازمان هنری رسانه ای تصمیم گرفت رونمایی از «هیهات» را به جشنواره مقاومت و هفته دفاع مقدس موکول نماید.

این سازمان خاطرنشان ساخته است: «هیهات» برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده شد اما به گفته دبیر جشنواره، وی فراموش کرد که فیلم را به هیئت انتخاب بدهد و به همین دلیل، «هیهات» از حضور در این جشنواره بازماند.

نقض دوم

به گزارش سینماژورنال پیشتر رضا مقصودی از اعضای هیات انتخاب جشنواره از دیده شدن دو اپیزود “هیهات” توسط هیات انتخاب سخن گفته بود.

مدتی بعد تهیه کننده فیلم در گفتگو با “هفت” از دیده شدن هر چهار اپیزود توسط هیات انتخاب صحبت کرد.

حالا اما سازمان سرمایه گذار تولید فیلم این مساله را طرح کرده که دبیر فجر فراموش کرد که اصلا اثر را به هیات انتخاب ارائه کند تا در کنار نقض وعده حضور فیلم در بین الملل فجر، ماجرای دیده شدن فیلم توسط هیات انتخاب را هم نقض کند.