1

ساخت یک فیلم انگلیسی ۱۵میلیون دلاری درباره حضرت فاطمه(س)!!+عکس

سینماروزان: از (30 دسامبر) فیلمی ‌در برخی سالن‌های سینمایی انگلیس و آمریکا و کانادا اکران می‌شود به نام «بانویی از بهشت» (THE LADY OF HEAVEN) که بنا به گفته سازندگان فیلم در وب‌سایت رسمی ‌آن و همچنین پایگاه‌های خبری مختلف سینمایی و غیرسینمایی، درباره زندگی حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) است.

به گزارش سینماروزان و به نقل از روزنامه کیهان،  کارگردان فیلم فردی به نام «الی کینگ» ذکر شده که اطلاعات چندانی از او در دست نیست، اما نویسنده آن «شیخ یاسر الحبیب» معرفی گردیده که کارنامه سیاهی حاوی ایراد سخنان تفرقه‌افکنانه در جهان اسلام و حمایت کانون‌های انگلیسی از وی وجود دارد. او که با تشکیل هیئتی به نام «خدّام المهدی» در کویت ساکن بود با برگزاری مجالس توهین به شخصیت‌های اهل تسنن، اقدام به تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان کرد تا جایی که علمای شیعه کویت و عربستان علیه او موضع‌گیری نموده و با استفتایی از مقام معظم رهبری، هرگونه اهانت به نمادهای برادران اهل سنّت را حرام اعلام کردند.

ادامه فعالیت‌های شیخ یاسر الحبیب به تعطیلی هیئت «خدّام المهدی» و بازداشت وی انجامید که با رایزنی‌های دولت انگلیس، او به لندن منتقل و در آنجا ساکن شد و از آن پس فعالیت‌هایش به شدت گسترش یافت. حتی توسط دولت انگلیس و با پول‌های کانون‌های وهابی و خاندان آل‌سعود یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای به راه انداخت.

اما شیخ یاسر الحبیب توسط یک کمپانی انگلیسی نوظهور به نام «Enlightened Kingdom» فیلم «بانویی از بهشت» را ساخت که از این کمپانی هم اطلاعات چندانی در دست نیست. اما در لیست عوامل فیلم «جان استفنسن» مشاور تهیه فیلم در کنار حسین الشامری (تهیه‌کننده اصلی فیلم) به چشم می‌خورد که سال‌هاست به‌عنوان کارگردان، مشاور کارگردان، کارگردان واحد دوم، مسئول جلوه‌های ویژه و فیلمبردار و… در تولیدات مختلف‌ هالیوود حضور داشته است. از مهم‌ترین بازیگران فیلم «بانویی از بهشت» می‌توان به «رِی فیرون» (بازیگر فیلم  «دیو و دلبر»)، «مارک آنتونی برایتون» (بازیگر فیلم «دکتر استرنج») و «دنیس بلک» (بازیگر فیلم «درخت آخر»)‌ اشاره کرد.

در معرفی این فیلم آمده است: «دو داستان مشابه اما با هزار و چهارصد سال فاصله. یک کودک عراقی پس از اینکه مادرش را در جنگ داعش با مردم عراق و سوریه از دست داد، با شنیدن داستان حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها)، اهمیت و قدرت صبر را درک می‌کند.»

بر اساس شناسنامه فیلم در پایگاه IMDb، زبان فیلم انگلیسی است و در لوکیشن‌های تفلیس و لندن فیلمبرداری شده. بودجه ساخت فیلم معادل 15 میلیون دلار ذکر گردیده که گفته می‌شود توسط آل‌سعود تامین شده است.

آنچنان که از آنونس منتشر شده فیلم نمایان است، به‌نظر می‌رسد برخلاف روال معمول ساخت فیلم‌های تاریخ اسلام، تولیدکنندگان انگلیسی فیلم، با نمایش چهره بازیگرانی که در نقش پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و حضرت علی(علیه‌السلام) و همچنین خلفای مورد اقتدای اهل سنت، حضور داشته‌اند، پیش از روایت قصه خود، جریحه‌دار ساختن احساسات همه مسلمانان را مدنظر داشته‌اند.

اما باز هم این سؤال 40 ساله همچنان تکرار می‌شود که سینمای ما برای بازنمایی بدیهی‌ترین ریشه‌های هویتی و اعتقادی خود یعنی تاریخ اسلام و ایران (به جز مواردی بسیار معدود) همچنان خاموش و ساکت مانده تا انگلیسی‌ها و ‌هالیوودی‌ها و وهابی‌ها برای تاریخش، فیلم بسازند و این سینما همچنان در گِل و لای فضاهای چرک و سیاه و تنگ و نمور و عشق و خیانت‌های ضربدری و مربعی و ذوزنقه‌ای مانده باشد؟!

برای تماشای تیزر بانویی از بهشت اینجا را ببینید.

بانویی+از+بهشت
بانویی+از+بهشت