1

ساخت اولین فیلم کرونایی سینما با حضور مهتاب کرامتی و میترا حجار!+ واکنش تند سازنده این کمدی به حواشی ریحانه پارسا

سینماروزان: اولین فیلم سینمای ایران با محوریت دردسرهای ایرانی ناشی از کرونا با بازی مهتاب کرامتی و میترا حجار تولید می‌گردد.

به گزارش سینماروزان این فیلم یک کمدی است با عنوان “غیبت موجه” که عباس رافعی آن را کارگردانی می‌کند و میترا حجار و مهتاب کرامتی که پیشتر در سریال ناتمام “رقص روی شیشه” همبازی بودند حالا در “غیبت موجه” حضور دارند.

عباس رافعی در گفتگو با امیرعباس صباغ در برنامه “سینمامعیار” گفت: در حال ساخت فیلمی با نام “غیبت موجه” هستم که درباره تهران درگیر کروناست. این یک طنز موقعیت است که داستان آن در یک هنرستان می گذرد که قرار است به دانش آموزان به‌صورت مجازی خدمات بدهد.

رافعی ادامه داد: در این فیلم ما به روحیه‌بخشی از مردم در شوخی گرفتن کرونا و مسایلی چون کمبود ماسک و الکل و سقوط ارزش پول ملی پرداخته ایم و به نوعی نقدی فرهنگی بر رفتار مردم در مواجه با بحران ها داشته‌ایم و مدرسه‌ای که در فیلم می‌بینیم آئینه تمام نمای جامعه ایرانی ست که هر آنچه در جامعه می گذرد را در آن می‌بینیم.

وی در خصوص بازیگران فیلم گفت : حضور میترا حجار در فیلم قطعی شده و با مهتاب کرامتی هم وارد مذاکره شدیم و امیدواریم بتوانیم از حضور ایشان هم استفاده کنیم.

رافعی در پایان این بخش از گفتگوی خود از اولین نمایش “غیبت موجه” در جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ البته اگر جشنواره برگزار شود.

رافعی در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از حواشی بوجود آمده پیرامون مهاجرت ریحانه پارسا گفت: عده ای بیشتر از اینکه تمایل به خلق اثر هنری داشته باشند میل به دیده شدن دارند و به همین خاطر دنبال جنجال و هوچی‌گری هستند که اسمشان بیشتر سر زبان ها باشد، حال با ازدواج ها یا ارتباطات عجیب شان!

این کارگردان ادامه داد: البته من فکر میکنم مقصر اصلی تهیه کننده و کارگردانی است که این افراد را برای اولین بار وارد این عرصه کردند و معلوم نیست با چه شاخص و معیاری دست به انتخاب زدند و آنچه می‌بینیم حکایت شتری است که آن را بالای پشت بام برده اند و نمی دانند چطور آن را پایین بیاورند!

رافعی ادامه داد: جالب است همان‌ها که اینها را وارد کار کردند وقتی برای بار دوم به آنها پیشنهاد همکاری می دهند، راضی به حضور نمی شوند و همه اینها بخاطر این است که این افراد یک مسیر درست را طی نمی‌کنند و همین است که باعث شده در سالهای اخیر تئاتری ها از سینما دنبال بازیگر می روند ! در حالیکه این مسیر باید برعکس باشد!