1

رییس گروه سینمایی تازه تأسیس، “خانه پدری” را “فیلم دینی” قلمداد کرد!

سینماژورنال: “خانه پدری” در کنار “خانه دختر”، “عصبانی نیستم” و “رستاخیز” از جمله آثار سینمایی بودند که در دولت یازدهم پروانه نمایش گرفتند اما توقیف شدند.

به گزارش سینماژورنال در این بین “خانه دختر” و “عصبانی نیستم” اصلا نتوانستند اکران را تجربه کنند اما “رستاخیز” و “خانه پدری” چند ساعتی روی پرده بودند و بعد توقیف شدند.

در این میان امیرحسین علم الهدی مدیر گروه سینمایی تازه تأسیس “هنروتجربه” با نگارش یادداشتی در “بانی فیلم” با گلایه از توقیف “رستاخیز” آن را در کنار “خانه پدری” قرار داده و هر دو را آثار دینی خوانده است.

میتوان از ارشاد گله کرد

علم الهدی در یادداشت خود آورده است: در ماجرای توقف نمايش فيلم «رستاخيز» كمتر از چند ساعت از شروع اكران به نظرم به دليل عدم تحليل شرايط موجود مي‏توان از ارشاد گله كرد كه چه اطلاعاتي در اين چند ساعت دريافت كرديد كه قبل از نمايش از اين اطلاعات بي خبر بوديد. بعيد مي‏دانم حضور چندصدنفر در جلوي وزارت ارشاد باعث توقف نمايش فيلم باشد؟ آيا نمي‏ شد نمايش فيلم را قبل از اكران، به تعويق مي انداختيد؟ آيا با اكران كردن يك فيلم در چند ساعت و يا چند روز و جلوگيري از ادامه اكران مي توان به دنبال سينما بود آن هم سينماي ديني؟

در کمتر از چند ماه از اکران دو فیلم دینی جلوگیری شد

وی با تأکید بر دینی بودن “خانه پدری” ادامه داده است: در كمتر از چندماه دو فيلم ديني (فارغ از مضامين متفاوت آن ها) «رستاخيز» و «خانه پدري» بنا به دلايلي هركدام ظرف چند ساعت و چند روز از اكران شان جلوگيري شد. بعد از اين اتفاقات فریاد منتقدان سینما گوش فلك را كَر مي كند كه چرا فيلم‏هاي سطحي فروش مي‏كنند؟ …و اینکه چرا سينما به سمت دين و آموزه هايش و زدودن غبارهاي دين محمدي نمي رود؟

واقعا با اين وضعيت بايد به سراغ سينماي ديني رفت؟
این مدیر که سابقا و در زمان اولین ماجرای توقیف فیلمهای پروانه دار توسط حوزه هنری جزو مدیران این نهاد بود خاطرنشان ساخته است: واقعا با اين وضعيت بايد به سراغ سينماي ديني رفت؟ به نظرم در خصوص جلوگيري از نمايش فيلم «رستاخيز» تنها إيرادي كه بايد  از دولت گرفت  اين است كه چرا فيلم را با اين وضعيت اكران و بعد از چند ساعت از نمايش آن جلوگيري كرد! يا نبايد به خاطر مجموع شرايط موجود اكران مي شد و يا بايد پس از اكران ارشاد به پروانه نمايش خود متعهد مي‏ماند! اما انتظار اين كه فقط بايد دولت مسئوليت عدم نمايش فيلم «رستاخيز» را بپذيرد نمي توانم با اين منطق كنار بيايم؛ معتقدم مسئوليت اين اتفاق برعهده مجموعه حاكميت است و نه فقط قوه مجريه ..