1

رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان⇐هم «عصبانی نیستم» و هم هر فیلم دیگر دارای پروانه نمایش باید اکران شود/آنها که از حلقه مدیریتی حذف شده‌اند و آنها که همزمان با حضور در حلقه، به فکر دلبری از آلترناتیو مدیران فعلی هستند، به جای شانتاژ علیه آثار، کمک کنند به دیده شدن آثار مجوزدار

سینماروزان: علیرغم تاکید شورای صنفی نمایش بر ثبث قرارداد اکران “عصبانی نیستم” برای روی پرده رفتن از 29آذر اما موضع گیری افراطیون نسبت به فیلم ادامه دارد.

به گزارش سینماروزان بعد از پرسشهای شکل گرفته درباره تلاشهای مشترک یک مهره معزول سازمان و یک مهره روابط عمومی چی برای جلوگیری از اکران “عصبانی نیستم” توسط رسانه های مستقل، سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان بر لزوم اکران تمامی فیلمهای مجوزدار تاکید کرد.

سیدضیاء هاشمی به سینماروزان گفت: درباره تراکم اکران و فیلمسوزی متعاقب آن، نقد و پیشنهاد فراوان است و همواره مخالفت خود را با فیلمسوزی اعلام کرده ام ولی فیلمسوزی یک بحث است و حمایت از اکران آثار دارای مجوز ارشاد بحثی دیگر.

وی با اشاره به جوسازی علیه اکران آثار مجوزدار ادامه داد: “عصبانی نیستم” و هر فیلم دیگری که مجوز نمایش دارد باید اکران شود و چه بدنه سینما و چه بدنه رسانه و چه بدنه مدیریتی و حتی آنها که به دلایلی خاص از حلقه مدیریتی حذف شده و یا آنها که همزمان با حضور در حلقه به فکر دلبری از آلترناتیو فرضی مدیران فعلی هستند، به جای شانتاژ علیه آثار باید کمک کنند به دیده شدن آثار دارای مجوز قانونی تا مخاطبان در فضایی آرام به تماشای فیلمها بنشینند و قضاوت کنند درباره کیفیت آثار.

رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان خاطرنشان ساخت: من اعتقاد دارم نه فقط “عصبانی نیستم” بلکه تمام فیلمهای دیگری که در جمهوری اسلامی ساخته میشود سالمتر از بسیاری تولیدات صنعتی دیگرند.

سیدضیاء هاشمی تاکید کرد: سینمای ما سالمترین و بی غل و غش ترین صنعت است. برخلاف دیگر صنعتها که آغشته به دلالی است اما سینمای ایران با همه گرفتاریها همچنان به تولید می پردازد که این خود امیدیست نه فقط برای فرهنگ که برای دیگر صنایع.