1

رییس انجمن فیلمنامه‌نویسان تاکید کرد⇐عیدی ارشاد باید به همه سینماگران تعلق گیرد

سینماروزان: اعتراضات به حذف بیش از دوهزارنفر از سینماگران از فهرست عیدی گیرندگان ارشاد ادامه دارد و بدنه سینما بشدت گلایه دارند از اینکه چرا سازمان سینمایی در دوران بیکاری ناشی از کرونا مجالی را فراهم نکرده که تمام سینماگران عیدی بگیرند؟

بعد از اعتراضات رسمی روسای صنوف دوبلورها، مدرسان و مدیران سالنها، حالا مهدی سجاده چی رییس انجمن فیلمنامه نویسان هم با نگارش یادداشتی خطاب به روسای سینما تاکید کرده که عیدی ارشاد باید به تمام اعضای خانه سینما تعلق گیرد.

در یادداشت رییس صنف فیلمنامه نویسان آمد: امیدوارم این روزهای سخت بر شما آسان شود و به زودی روی دیگر زمانه هم خودش را به ما نشان دهد. میخواهم در مورد داستان عیدی‌ امسال موضوعی را بگویم، اما ابتدا نکته‌ای را عرض می‌کنم؛ امروز در یکی از پیام‌رسان‌های اجتماعی تصویر تأسف‌باری را دیدم. یک طرف خانواده‌ای شاد بود که پدر گوشی‌اش را برای گرفتن سلفی بالا نگه‌داشته بود و در سمت دیگر خانواده‌ای که به دستان پدر خیره مانده بودند تا از قلکی که بالا گرفته بود، سکه‌ای از سر اقبال پایین بیفتد. توضیح تصویر این بود: «خانواده‌ها در قرنطینه، شرایط مختلفی دارند»

سجاده‌چی ادامه داد: شاید بهتر بود در انتهای سال پیش، مدیران خانه برای شیوه توزیع عیدی با رؤسای صنوف مشورت می‌کردند؛ شاید هم لازم ندیدند و شاید فرصت این‌کار در آن روزها نبود. به هرحال اینک که به هر دلیل چیزی داده و گرفته نشده پیشنهاد مشخصی دارم که برگرفته از آرا همکاران محترم در رسانه‌های جمعی‌ است. از مدیران خانه سینما می‌خواهم حال که فرصت هست اشتباه احتمالی خود را جبران کرده و صدای مدیران اصناف را بشنوند؛  بروید و با مسئولین سازمان سینمایی مذاکره کنید، چانه بزنید، فشار بیاورید و در صورت نیاز از توان فشار آوردن اصناف استفاده کنید تا عیدیِ داستان شده امسال به همه اعضای خانه سینما تعلق گیرد.