1

رییس انجمن سینماداران بیان کرد⇐چرا تلویزیون به جای اطلاع‌رسانی درباره باز بودن سینماها، مرتب می‌گوید که کسی از مردم به سینما نمی‌رود؟؟/چرا صداوسیما به جای اینکه به سینما کمک کند، مرتب هشدار و اخطار می‌دهد؟/آیا مدیران تلویزیون حواسشان نیست که تعطیلی سینماها به بیکاری هزاران نفر منجر خواهد شد؟؟/در شرایط کنونی خطر رفتن به سوپرمارکت خیلی بیشتر از سینما رفتن است!/سینماهای ایران در زمره کم‌خطرترین اماکن عمومی بوده‌اند!/هنوز یک نمونه پیدا نشده که فردی به سینما رفته و به کرونا مبتلا شده باشد!

سینماروزان: سینماهای ایران هرچند نزدیک به یک ماه است که باز شده‌اند ولی چنان که باید موتور گیشه‌ها گرم نشده و یک دلیل این امر هم عدم حمایت رسانه ملی و شهرداری در تخصیص امکانات تبلیغی موثر برای سینمارفتن مخاطبان است؛ این مساله انتقادات سینماگران مختلف را موجب شده است.

محمدقاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران با گلایه از مدیران رسانه ملی به ایلنا اظهار داشت: در شرایط فعلی ۵، ۶ هزار نفر در سینماها مشغول کار هستند؛ باتوجه به مشکلاتی که از نظر بیکاری در کشور ما وجود دارد، در این موقعیت قاعدتا تلویزیون باید به کمک سینما بیاید. ولی تلویزیون به جای اطلاع‌رسانی درستی مبنی بر باز بودن سینماها که باید برای مردم انجام دهد، مرتب می‌گوید که کسی از مردم به سینما نمی‌رود. در صورتی که واقعا هم اینگونه نیست.

اشرفی ادامه داد: قطعا در مرحله اول حفظ سلامتی آدم‌ها برای ما خیلی مهم است. چون به هر ترتیب در آینده می‌توان مسائل مالی را جبران کرد ولی جبرانی برای مسائل جانی وجود ندارد. ولی اگر شما به آمار ابتلای مردم در مکان‌های مختلف نگاه کنید، کم‌خطرترین اماکن عمومی، سینما بوده است.

اشرفی با بیان اینکه اکثر افرادی که به کرونا مبتلا شدند در مراسم‌هایی همچون عروسی و عزا بوده‌اند، عنوان کرد: باتوجه به ایمنی و بهداشتی که در سینما رعایت می‌شود، هنوز یک نمونه پیدا نشده که فردی به سینما رفته و خدای ناکرده به بیماری کرونا مبتلا شده باشد. شخصا فکر می‌کنم واقعا در هیچ کسب و کاری بهداشت مطابق سینما رعایت نشود. یعنی از نظر ضدعفونی کردن سالن‌ها و مرتب بودن و سرویس دهی کلی که هست اتفاق خوبی را شاهدیم. باید بگویم که در شرایط کنونی خطر رفتن به سوپرمارکت خیلی بیشتر از سینما رفتن است.

وی در پایان گفت: متاسفانه صداوسیما به جای اینکه کمک کند، مرتب هشدار و اخطار می‌دهد. آیا مدیران تلویزیون حواسشان نیست که تعطیلی سینماها به بیکاری هزاران نفر منجر خواهد شد؟؟ تلویزیون به جای اینکه بگوید فیلم‌ها اکران شده و سینما باز است؛ می‌گوید کسی به سینما نمی‌رود. این حرف در اصل تعطیل کردن سینماست. باز هم از رییس صداوسیما و افرادی که در بحث اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند، به خاطر این ۵، ۶ هزار نفری که در سینما مشغول هستند، می‌خواهم کاری نکنند تا این افراد بیکار شوند. سینماهای ایران باز هستند و با حفظ موازین بهداشتی به مخاطبان سرویس می‌دهند.