1

رییس انجمن سینماداران: از عیدی میلیاردی ارشاد چیزی به سینماداران نرسیده ولی به شاهسواری اطمینان داریم و میدانیم عیدی ارشاد را عادلانه تقسیم میکند!!⇐پرسش: آیا ابراز ارادت به شاهسواری مانع آن است که بدانیم درآمد میلیاردی پخش فوتبال در سینماها کجا رفته؟؟

سینماروزان: در روزهایی که شفاف سازی پیرامون چگونگی تقسیم عیدی میلیاردی ارشاد میان سینماگران به اوج رسیده و اغلب صنوف از کم بودن سهمشان از این عیدی میلیاردی نالیده اند رییس انجمن سینماداران در دو گفتگوی متوالی از قانع بودن صنف خود و عدم پرداخت عیدی به این صنف سخن گفته!!

محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران با اشاره به اینکه به این انجمن هیچ کارت هدیه‌ای تعلق نگرفته است به “ایلنا” گفت: صنف ما عضو خانه سینما است اما واقعیت این است که ما تاکنون از لحاظ مادی هیچ توقعی از هیات مدیره و خانه سینما نداشتیم و البته هیچ  بودجه‌ای نیز به ما پرداخت نشده است و صنف ما قانع است!! از آنجایی که به منوچهر شاهسواری مدیرعامل و همایون اسعدیان رئیس هیات مدیره خانه سینما اطمینان داریم و امیدواریم که کارتهای هدیه و عیدی به شکل درست به‌دست افرادی که نیاز دارند برسد.

رئیس انجمن سینماداران در گفتگویی دیگر با “باشگاه خبرنگاران” بیان کرد: تا جایی که در جریان هستم بابت عیدی ارشاد به ما چیزی داده نشده، اما از آنجایی که منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان را به خوبی می‌شناسم فکر می‌کنم عدالت را در توزیع کارت‌های عیدی سینماگران رعایت میکنند.

با احترام به رییس انجمن سینماداران باید گفت همان طور که عیدی میلیاردی ارشاد حق تمام صنوف و از جمله سینماداران است و باید سهمشان از عیدی میلیاردی پرداخت شود حق مخاطبان است که بدانند که درآمد میلیاردی سال 97 از پخش فوتبال در سینماها که بنا بود میان سینماداران و سینماگران پخش شود چگونه تقسیم شده؟؟

آخرین بار اواخر اسفند97 بود که سیدضیاء هاشمی به عنوان رییس کمیته انضباطی اکران به صراحت گفت تنها چند پردیس سهم سینماگران از پخش فوتبال را پرداخت کرده اند و علیرغم درآمد میلیاردی پخش فوتبال ولی فقط چندصدمیلیون به سینماگران پرداخت شده و تکلیف مابقی درآمد مشخص نیست!!!

با این حساب آیا بجای صرفنظر کردن از عیدی ارشاد بهتر نیست هم به طور شفاف، سهم صنف سینماداران از عیدی ارشاد دریافت شود و هم شفاف سازی شود در چگونگی تقسیم درآمد میلیاردی پخش فوتبال در سینماها؟؟