1

رپورتاژ “خندوانه” برای کنسرت حافظ ناظری/پای یک اسپانسر مشترک در میان است

سینماژورنال: حضور حافظ ناظري به عنوان مهمان یکی از تازه ترین برنامه های «خندوانه» شبهه برانگیز به نظر می رسد آن هم در فاصله ای اندک با کنسرت این خواننده.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “هفت صبح” فرزند شهرام ناظري وقتی روبروي رامبد جوان نشست، از گذشته اش گفت ، درباره سبك كاري اش و تفاوت آن با پدر حرف ها زد ، آواز خواند ‌، كليپ هايي از او روي آنتن رفت و در پايان جشن تولدش در استوديو برگزار شد!!!

به اصل اين مهماني نمي توان خرده گرفت كه چرا يك خواننده جوان به برنامه دعوت شده و مثلا فلان خواننده دعوت نشده.

اين هم پذيرفتني نيست كه حافظ ناظري هنوز تحت تاثير پدر قرار دارد و حتي كنسرت هايش را با او برگزار مي كند. بايد پذيرفت هر كس مرام و شيوه اي دارد و اصلا اين كه چرا حافظ ناظري برخلاف همايون شجريان زير نام پدر هست ، بحثی جداست.

حتما اهالي «خندوانه» مي توانند پاسخ دهند كه يكي از رسالت هاي برنامه معرفي بيشتر چهره هاي هنري است و دعوت از ناظري هم در اين راستا تعريف مي شود.

رپورتاژ براي كنسرت ناظري؟

پس تا اين جا ايرادي نبايد گرفت؛ قصدی وجود ندارد که بگوییم چرا خواننده ها و آهنگسازان بنام و معتبرتر و اصلا خود شهرام ناظري به «خندوانه» دعوت نشده اند.

مشكل از جايي شروع مي شود كه برنامه به شكلي كاملا آشکار كنسرت چند هفته آينده حافظ و شهرام ناظري را تبليغ مي كند.

تبليغ كنسرت به عنوان يك امر فرهنگي خيلي هم خوب است و جاي تحسين دارد منتهي ايراد وقتي است كه احساس شود پاي اسپانسر مشترك در ميان است.

اپراتور تلفن همراه هم اینجاست و هم آنجا

به زبان ساده حرف بزنيم : حافظ ناظري در چند هفته آينده به همراه پدرش كنسرت برگزار مي كند ؛ اسپانسر اين كنسرت يكي از اپراتورهاي تلفن همراه است. يعني همان كه حامي مالي «خندوانه» هم هست!!!

در طول برنامه بارها اسم اين اپراتور به ميان آمد و در انتهاي برنامه جوان و ناظري در تمجيد از آن حرف زدند. طوري كه به بيننده اين طور القا مي شد كه اپراتور مذكور، براي تبليغ كنسرت خودش ، جناب حافظ ناظري را به برنامه آورده .
يعني خود را مالك «خندوانه» مي داند و اين حق را براي خود قائل است كه هر جا اسپانسر مي شود در «خندوانه» تبيلغ كند.

حد مالكيت برنامه تا كجاست و آيا در آينده شاهد چنين اتفاقاتي خواهيم بود؟!

و يك سوال ديگر ، چرا حافظ ناظري بايد در آستانه برگزاري كنسرت مهمان «خندوانه» شود؟‌ آيا اين حق براي بقيه خواننده ها محفوظ است يا هر كس حامي مالي اش اپراتور فلان باشد سهمي از تبيلغ خواهد داشت؟