1

روی آنتن زنده افشا شد⇐فیک بودن یکی از سیمرغهای فیلم «۳ارگانی» که با حمایت ویژه فارابی-حوزه هنری-شهرداری تولید شده

سینماروزان: فیلم «3ارگانی» «ماجرای نیمروز» که با حمایت مستقیم فارابی، تصویرشهر وابسته به شهرداری و حوزه هنری تولید شده است در اختتامیه جشنواره فجر برنده 4 سیمرغ بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین فیلم مردمی و سیمرغ از نگاه ملی شد.

به گزارش سینماروزان دقایقی بعد از پایان اختتامیه وقتی منیر قیدی کارگردان «ویلاییها» که در اعتراض به انتخابهای شبهه برانگیز هیأت داوران قید حضور در اختتامیه و دریافت سیمرغش را زد روی خط برنامه زنده «هفت» آمد افشاگری عجیبی شکل گرفت.

این افشاگری عبارت بود از اینکه برنده اصلی سیمرغ از نگاه ملی «ویلاییها» بود اما دست اندرکاران فیلم در اعتراض به هیأت داوران قید دریافت این سیمرغ را هم زدند!!!

منیر قیدی گفت: جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی (سیمرغ زرین) قرار بوده به «ویلاییها» اهدا شود که به دلیل امتناع تهیه‌کننده جایزه را به «ماجرای نیمروز» دادند. سیمرغ فیلم اولیها را که به فیلم  من تعلق گرفته نیز نخواهم پذیرفت.

عین این اتفاق سال گذشته درباره فیلم «بادیگارد» رخ داد که وقتی دست اندرکاران تولید فیلم قید دریافت سیمرغ از نگاه ملی را زدند، فیلم ارگانی «نفس» که با حمایت فارابی و موسسه نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان تولید شده بود، به عنوان گزینه جایگزین این سیمرغ را دریافت کرد.