1

رونمایی از یک فیلم جنجالی محصول بریتانیا در جشنواره مقاومت⇐”گناهان ملک فهد” در تهران+عکس

سینماژورنال: جشنواره فیلم مقاومت در سالهای اخیر کوشیده است برای آن که تمایزی داشته باشد با بسیاری از جشنواره های دیگر که به نام بین المللی و با نمایش محصولات در دسترس عموم برگزار می شوند شرایط رونمایی برخی محصولات استراتژیک سینمایی را در تهران فراهم آورده است.

به گزارش سینماژورنال در آخرین دوره جشنواره مقاومت شاهد رونمایی فیلم جنجالی “پادشاه شنها”ی “نجدت انزور” بودیم که تصویری تکان دهنده از چگونگی شکل گیری حکومت سعودی را نشان می داد و امسال نیز بناست رونمایی یک اثر جنجالی دیگر در جشنواره مقاومت برگزار شود.

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارد که دبیرخانه جشنواره مقاومت رایزنی هایی را انجام داده است برای رونمایی از “گناهان ملک فهد”  در این جشنواره؛ “گناهان ملک فهد” فیلمی است که تصویری کاملا رئالیستی از فساد دامنگیر “ملک فهد بن عبدالعزیز” پادشاه سابق عربستان ارائه می دهد.

“گناهان ملک فهد” از نگاه “جنان حرب” همسر پنهانی ملک فهد تصویرسازی کاملی ارائه داده است از بخشهایی دیده نشده از زندگی پادشاه سابق عربستان. در گوشه‌هایی از این فیلم به زندگانی دوگانه ملک فهد بن عبدالعزیز آل سعود و اتهام‌هایی چون شهوت‌رانی، آلوده بودن به قمار و مجبور ساختن همسر مخفی ملک فهد به سقط جنین اشاره شده است.

فیلم کوشیده بدون کمترین سانسوری صحنه‌هایی از قمار بازی ملک فهد و تزریق موارد مخدر از سوی وی در کلوب شبانه «کلرمانت» در لندن را به تصویر بکشد.

برآمده از کتاب “شاه سعودی و من”

سناریوی فیلم برآمده از کتابی است با عنوان “شاه سعودی و من” نوشته “جنان حرب”.  «جنان حرب» زن پنهانی ملک فهد در کتابش  از نحوه آشنایی با ملک فهد و زندگی‌اش با وی به صراحت حرف زده بود و حالا همان کتاب در “گناهان ملک فهد” سینمایی شده است.

حرب 68 ساله اینک در لندن زندگی می‌کند و سال گذشته در جریان رای دادگاه موفق به کسب 26.4 میلیون پوند بابت حل و فصل پرونده حقوقی مرتبط با یکی از فرزندان پسر ملک فهد شد.
حرب در بخشی از خاطرات خود از اجبار به ترک عربستان سعودی در سال 1970 به دلیل عدم علاقه «ملک سلمان» پادشاه فعلی این کشور به خود خبر داد.

تصویرسازی "ملک فهد" در "گناهان ملک فهد"
تصویرسازی “ملک فهد” در “گناهان ملک فهد”

تولید با بودجه 10 میلیون پوندی

“مالکوم واکر” کارگردان انگلیسی کار ساخت این فیلم را برای کمپانی “ایتکاسافیلمز” انجام داده است. بودجه تولید فیلم حدود 10 میلیون پوند بوده است.

“دامین مک کریستال” که به عنوان مشاور تولید در کار حضور داشته است گفته است مطمئنا علاقمندان بسیاری برای تماشای این فیلم هم در کشورهای غربی و هم در کشورهای مسلمان خاورمیانه وجود دارند.

تاریخ نمایش جهانی «گناهان ملک فهد» مشخص نیست اما مسئولان جشنواره مقاومت به دنبال رونمایی اثر در جشنواره مقاومت تهران هستند.

سوژه  فیلم آن قدر حساس و البته حاشیه برانگیز بوده است که انتشار  یک تریلر 2 دقیقه و 45 ثانیه ای از فیلم در یوتیوب مواجه شده است با حجم فراوانی از بازخوردهای رسانه ای.

تصویرسازی "جنان حرب" در "گناهان ملک فهد"
تصویرسازی “جنان حرب” در “گناهان ملک فهد”