1

روسیاهی ماند برای بدهکار بیت‌المال و رفقا؟⇐تثبیت حسین فرحبخش در شورای صنفی نمایش با رای قاطع صنف واحد تهیه‌کنندگان+یک کارگردان میانه‌رو هم وارد شورا شد

سینماروزان: مدتی کوتاه بعد از اتحاد صنوف تهیه‌کنندگی، مجددا حسین فرحبخش از جانب صنف واحد تهیه‌کنندگی به عنوان نماینده تهیه‌کنندگان به شورای صنفی نمایش معرفی شد تا روسیاهی بماند برای یک بدهکار بیت‌المال و رفقایش؟!

پیشتر و در زمان تشتت تهیه‌کنندگان، حسین فرحبخش از جانب سازمان سینمایی وارد شورای صنفی نمایش شده بود که همین امر جوسازی‌هایی را از سوی برخی بدهکاران فارابی موجب شده بود.

حالا با تثبیت فرحبخش در شورا از سوی صنف واحد تهیه‌کنندگی مشخص شده آن جوسازی‌ها نه در جهت منویات صنفی که بیشتر ناشی از تمامیت‌خواهی بدهکاری بوده که علاقه داشته با حاشیه‌سازی حول شورا، گریزی بیابد برای پس ندادن بدهیش به بیت‌المال.

به جز حسین فرحبخش، یک کارگردان میانه‌رو و بااخلاق به نام وحید موساییان نیز از سوی صنف کارگردانان به‌عنوان نماینده صنفی وارد شورا شده است و در نهایت ریاست مرتضی شایسته پخش‌کننده باسابقه هم بر شورا تمدید شده است.

اتفاقات اخیر شورای صنفی نمایش ثابت کرد که برخلاف گمانه‌های پیشین، اتحاد تهیه‌کنندگان کاملا در خدمت تهیه‌کنندگان اصیل و استخوان خردکرده سینما خواهد بود که این خود می‌تواند عاملی باشد در جهت جلوگیری از رفتارهای افراطی در شوراهایی از سینما که با حضور نماینده تهیه‌کنندگان به رسمیت می‌رسد.