1

روز-داخلی-سالن کنفرانس حوزه هنری⇔یک تهیه‌کننده حاضر در شورای پروانه نمایش: نمیتوانم با خانواده‌ام بروم فیلم مبتذل «رحمان…» را ببینم!!⇔یک تهیه‌کننده حاضر در هیأت مدیره خانه سینما: اگر نمی‌توانید با خانواده ببینید، چرا در شورا بهش پروانه دادید؟؟

سینماروزان: برخی اتفاقاتی که در سینمای ایران رخ میدهد خود میتواند ماده خام شکل گیری یک کمدی پالوده و بدون اشارات اروتیک را شکل دهد ولی از آنجا که شکستن خویشتن خویش معمولا تاوان دارد، کمتر کسی جرأت تصویرسازی این اتفاقات را دارد.

از جمله این اتفاقات در نشستی پرتیتر که با موضوع «چالشهای نظارت» در حوزه هنری برگزار شد رخ داد؛ محمدعلی حسین‌نژاد تهیه‌کننده عضو شورای پروانه نمایش و علی قائم‌مقامی تهیه کننده عضو هیأت مدیره خانه سینما از مهمانان این نشست بودند و هر یک به نوبه خود کوشیدند درباره کم و کیف ممیزی در سینمای ایران توضیح دهند ولی کمدی زمانی شکل گرفت که برائت حسین نژاد از یک فیلم کمدی با واکنش قائم مقامی مواجه شد.

حسین نژاد که خود عضو شورای پروانه نمایش است با اشاره به ماجرای از پرده پایین کشیدن فیلم «رحمان1400» به خاطر تفاوت نسخه اکران با نسخه مجاز بیان داشت: من نمیتوانم با خانواده ام بروم  این فیلم مبتذل را ببینم!!

و بلافاصله بعد از سخن وی، قائم مقامی پاسخ داد: شما خودتان در شورای پروانه نمایش به این فیلم مجوز دادید. اگر نمیتوانید با خانواده ببینید، چرا در شورا بهش پروانه دادید و ممیزی را همان زمانی که فیلم برای دریافت پروانه نمایش، درخواست داده بود اعمال نکردید؟؟